۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۳۹۲
کارگاه آموزشی پدافند شیمیایی ویژه صنایع و دستگاه های اجرایی مرتبط با مواد شیمیایی در محل سالن اجتماعات منطقه 8 عملیات انتقال گاز استان توسط اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، طی هماهنگی های بعمل آمده با سازمان پدافند غیرعامل کشور و صنایع و دستگاه های مرتبط با پدافند شیمیایی استان، کارگاه آموزشی تخصصی پدافند شیمیایی به مدت شش ساعت، با حضور بیش از 90 نفر از روسا و نمایندگان دستگاه های اجرایی، روز چهارشنبه در محل سالن اجتماعات منطقه 8 عملیات انتقال گاز برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند شیمیایی

در این کارگاه آموزشی، علیرضا کریمی مدیر کل پدافند غیر عامل و دبیر قرارگاه پدافند شیمیایی استان ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت پدافند غیر عامل و اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف آن، به نقش و جایگاه ویژه آموزش در نیل به اهداف پدافند غیرعامل اشاره کردند.

وی نیروی انسانی کارآمد و متعهد را سرمایه اصلی هر سازمان عنوان کردند و اظهار داشتند: در حال حاضر، سازمان ها برای رسیدن به اهداف شان به برگزاری آموزش های عمومی و تخصصی به منظور بروزرسانی دانش نیروی انسانی خود اقدام می کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند شیمیایی

در ادامه کریمی ضمن اشاره به تعداد زیاد واحدهای شیمیایی استان، اهداف و ماموریت پدافند شیمیایی را برشمردند و افزودند: غفلت در این حوزه بسیار آسیب زا و خطرناک است و کم توجهی به مسائل آموزشی و عدم رعایت اصول ایمنی صنایع شیمیایی، می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. وی در راستای سیاست های آمایش سرزمینی، دقت و توجه بیشتر را در مکانیابی احداث صنایع شیمیایی در مناطق دور از مراکز پرجمعیت خواستار شد.

در این کارگاه آموزشی، دکتر باقری دانشیار دانشگاه بقیه الله و رئیس مرکز تحقیات شیمیایی این دانشگاه به عنوان مدرس حوزه پدافند شیمیایی ضمن تعریف مواد شیمیایی و معرفی انواع مواد شیمیایی پرخطر و تهدیدات متصور آن ها برای انسان ها، حیوانات و گیاهان، به تشریح سند پدافند شیمیایی کشور پرداختند.

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند شیمیایی

وی در ادامه با اشاره به حوادث پیش آمده در انتقال مواد شیمیایی، بر رعایت اصول ایمنی در حمل این مواد تاکید کردند.

بعد از اتمام کارگاه آموزشی پدافند شیمیایی، بازدیدی از انبارهای نگهداری مواد شیمیایی پالایشگاه نفت تبریز انجام پذیرفت. در ادامه نیز طی جلسه ای  با مسئولان پالایشگاه، نکات ایمنی در خصوص رعایت الزامات حمل و نگهداری مواد شیمیایی گوشزد شد. مهندس خلفی معاون پالایشگاه نفت تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات مثبت انجام گرفته در پالایشگاه، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص ایمن سازی نگهداری مواد شیمیایی ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر