۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۴۳۵۶
فرماندار جیرفت در گفت : هم زمان با پنجمین روز از دهه فجر هشت طرح با اعتبار 18 میلیارد و 400 میلیون تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش پایداری ملی، احمد امینی روش افزود : این طرح ها شامل توسعه شبکه برق جیرفت، بسته بندی محصولات کشاورزی واقع در شهرک صنعتی شماره(1)، واحد تعمیر ترانسفورماتور شهرک صنعتی شماره(2)، واحد پیش ساخته در شهرک صنعتی شماره(2)، دانشکده ادبیات و مخزن آب در دانشگاه جیرفت، خط انتقال برق شهرک صنعتی شماره(2)، مخزن و شبکه آب رسانی شهرک صنعتی شماره(2) و افتتاح ساختمان اداری ثبت احوال جیرفت هستند.

رییس دانشگاه جیرفت هم : همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر 2 طرح عمرانی با اعتبار 14 میلیارد ریال با حضور فرماندار و جمعی مسوولان شهرستان در دانشگاه جیرفت به بهره برداری رسید.

شاپور کوهستانی در آیین افتتاحیه ساختمان دانشکده علوم انسانی ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و همچنین ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: این طرح ها شامل راه اندازی مخزن 600 مترمکعبی ذخیره آب و ساختمان دانشکده علوم انسانی با اعتباری 14 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در راستای پدافند غیرعامل و همچنین ذخیره سازی آب آشامیدنی برای مجموعه دانشگاه مخزن ذخیره آب با 600 مترمکعب گنجایش راه اندازی و به سیستم تصفیه آب مجهز شده است.

وی با بیان این مطلب که استفاده بهینه از آب در دستور کار هیات رئیسه دانشگاه قرار گرفته است، اظهار داشت: در همین راستا احداث و راه اندازی سیستم جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن در حال مطالعه و پس از آن اجرا می شود.

کوهستانی گفت: ساختمان دانشکده علوم انسانی با 850 متر مربع زیر بنا و اعتبار بیش از 11 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و این ساختمان به همه امکانات هوشمند از جمله سیستم "BMS” تجهیز شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان دارای هفت کلاس درس و 15 دفتر اساتید و سالن کنفرانس می باشد.

در کهنوج با حضور معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کهنوج افتتاح شد.

مدیر شهرک های صنعتی جنوب کرمان گفت: برای ساخت این تصفیه خانه چهار میلیارد و‌ 800 میلیون تومان هزینه شده و عملیات احداث آن در زمینی به مساحت چهار هزار و‌500 متر مربع با توجه به نیاز آبی شهرک صنعتی کهنوج با دبی 300 مترمکعب در روز اجرا شده است.

محمد مالکی افزود: پساب خروجی تصفیه خانه به سیستم آبیاری قطره ای شهرک صنعتی متصل است و‌برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

فرماندار فاریاب گفت: به مناسبت پنجمین روز از دهه مبارک فجر طرح آبرسانی به روستای کریم آباد سرگریچ و ماران بااعتبار 950 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

علی نیک‌نفس افزود: این طرح شامل هفت کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز 2حلقه چاه و ساخت مخزن 100 متر مکعب بتنی احداث شده است.

*12 طرح بهداشتی و درمانی در رودبار جنوب به بهره برداری رسید

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین با بیان اینکه در حال حاضر 63 خانه بهداشت و 12مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فعال در رودبار داریم، اظهار داشت: 11 خانه بهداشت با اعتبار 11 میلیارد ریال در شهرستان رودبار جنوب افتتاح شد که از این تعداد چهار باب در بخش مرکزی رودبار و هفت باب در بخش جازموریان فعالیت دارند.

نادر پورجمالی بیان اینکه زیربنای هر خانه بهداشت 75 مترمربع و با اعتبار یک میلیارد ریال احداث و تجهیز شده اند، افزود: آزمایشگاه خیرساز تشخیص طبی مرکز خدمات جامع سلامت زهکلوت با زیربنا 205 مترمربع و اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال افتتاح شد.

وی ادامه داد: 2 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نیز در این شهرستان آماده بهره برداری است که تا پایان سالجاری تجهیز و راه اندازی می شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: با تصاویر و مستندهایی که از وضعیت منطقه محروم جازموریان تهیه شده است، امیدوارم خیران و مسئولان توجه بیشتری به این مناطق برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

جنوب کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر