۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۴۴۳۳۸
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فاکتور ۸ یکی از دارو‌های اساسی برای بیماران هموفیلی کشور بوده که با تلاش متخصصان داخلی تولید و آزمایشات بالینی را نیز با موفقیت گذرانده است.

به گزارش پایداری ملی، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو با ارسال پیامی به مراسم افتتاح سایت تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب توسط شرکت سامان داروی هشتم، افزود: امروز در جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی مفتخریم که عمده داروی مورد نیاز کشور را با تکیه بر دانش و توان جوانان این مرز و بوم تولید می‌کنیم، اگرچه تحقق این مهم، دستاوردی بزرگ تلقی می‌شود، اما باید با تقویت و حمایت همه جانبه از صنعت داروسازی؛ چه در مورد دارو‌های نهایی و چه مواد اولیه بتوانیم به بازار‌های منطقه و جهانی وارد شویم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در سازمان غذا و دارو دنبال می‌شود، عنوان کرد: معتقدیم تسهیل در دسترسی به دارو با قیمت مناسب و ایجاد اشتغال برای جوانان متخصص کشورمان تنها از گردش چرخ‌های این صنعت در داخل کشور امکان پذیر است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: فاکتور ۸ یکی از دارو‌های اساسی برای بیماران هموفیلی کشور است که با تلاش متخصصین داخلی تولید و آزمایشات بالینی را نیز با موفقیت گذرانده و امروز پس از حضوری موفق در بازار دارویی نوترکیب با افتتاح خط تولید این دارو در شرکت سامان داروی هشتم، امیدواریم با توجه به ظرفیت ایجاد شده، کل نیاز کشور به فاکتور ۸نوترکیب توسط این شرکت تامین شود.

وی با بیان اینکه افتتاح خط تولید دارو‌های نوترکیب برگ سبزی به افتخارات نظام سلامت کشور در کاهش هزینه درمان بیماران هموفیلی و خودکفایی در تامین این داروی هایتک است، گفت: مفتخریم که امروز با تکیه بر توانمندی و تلاش جوانان در کاهش وابستگی به واردات این دارو ضمن صرفه جویی قابل ملاحظه ارزی نیاز بیماران را در داخل تامین کنیم.

پیرصالحی ابراز امیدواری کرد که با توکل به خداوند متعال و تلاش مضاعف نخبگان این عرصه روزبه‌روز در تامین نیاز دارویی کشور گام‌های بلندتری برداشته وبا تولیدات کیفی، حضوری موثر در بازار‌های منطقه و جهانی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر