۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۹۶
نقل قول نجفی از اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت مجلس:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: ظریف در این جلسه ضمن مثبت دانستن اقدام اروپایی‌ها در ثبت اینستکس از اعتراض وزارت خارجه به این اتحادیه درباره ارتباط دادن INSTEX با FATF خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (دوشنبه) کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: این جلسه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون ابزار حمایت از تبادلات تجاری(INSTEX) برگزار شد.

وی افزود: در این نشست وزیر امور خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه سازوکار مذکور میان ایران و اروپا و متعاقب خروج آمریکا ارائه کرد، ظریف تأکید داشت که ارائه این سازوکار گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.

نجفی خوشرودی تصریح کرد: آقای  ظریف ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF تأکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این سازوکار نمی‌تواند مشروط باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تأثیر سازوکار اینستکس در جلوگیری از امنیتی سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این سازوکار به غذا و دارو و ضرورت ایجاد سازوکار مشابه در ایران از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر