۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۴۴۲۸۲
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با تولید پراکنده این شرکت با اشاره به اینکه این موضوع یکی از آیتم‌های مهم پدافند غیرعامل به حساب می‌آید گفت: قدرت نصب شده استان یزد 29 هزار و 442 مگاوات است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آرش نواب صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه طول شبکه فشار متوسط استان یزد 10 هزار و 568 و طول شبکه فشار ضعیف یزد 8 هزار و 325 کیلومتر است که نشان دهنده گستردگی و توزیع این شبکه در استان است.

وی با بیان اینکه پیک بار کشور 57 هزار و 97 و در استان یزد با وجود صنایع بزرگ یک هزار و 538 مگاوات است که پیک بار مربوط به شرکت توزیع 851 مگاوات است گفت: درصد مشترکین که معمولا در استان‌های مختلف کشور متفاوت است و همه استان‌ها علاقه دارند که این برق صرف صنعت و تولید شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: در استان یزد این اتفاق افتاده و 52 درصد از انرژی شرکت توزیع صرف صنعت و 15 درصد از این انرژی صرف کشاورزی می‌شود.

وی تعداد کل مشترکان برق استان یزد را چهار میلیون و 264 هزار و 407 مشترک داسنت و گفت: از این تعداد 952 هزار و 733 مشترک مربوط به استان یزد است.

نواب ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 122 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 198 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به شبکه توزیع برق استان یزد اضافه شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با در بحث کاهش تلفات که یکی از آیتم‌های مهم وزارت نیرو به حساب می‌آید گفت: تلفات شرکت توزیع یزد در پایان سال 96 معادل هفت و یک صدم و امروز به شش و 95 صدم رسیده که با توجه به آمار میانگین کشوری 10 و سه دهم، آمار یزد بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه این تلفات در استان یزد و در سال 91، بالای 9 بوده خاطرنشان کرد: در راستای هوشمندسازی شبکه تاکنون چهار هزار و 800 کنتور هوشمند در استان یزد نصب شده است.

نواب با بیان اینکه استان یزد 973 روستا دارد گفت: تعداد روستاهای برقدار استان یزد 922 روستا است که معادل 99 و 73 صدم درصد است و سایر روستاها در واقع روستا نیستند و زندگی به تعریف روستایی در آن نیست.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با تولید پراکنده این شرکت با اشاره به اینکه این موضوع یکی از آیتم‌های مهم پدافند غیرعامل به حساب می‌آید گفت: قدرت نصب شده استان یزد 29 هزار و 442 مگاوات است.

وی تعداد کل پروژه‌های این شرکت در ایام دهه فجر را 70 پروژه دانست تصریح کرد: در بحث انرژی‌های تجدید پذیر هم به حمدالله استان یزد ظرفیت بسیار خوبی در بحث انرژی‌های خورشیدی دارد و یکی از کارهایی که شرکت‌های برق در استان یزد باید انجام دهند، احداث نیروگاه خورشیدی است که خوشبختانه ما یک نیروگاه بزرگ سه و نیم مگاواتی در استان یزد داریم.

نواب جمع کل نیروگاه‌های خورشیدی توزیع برق استان یزد را 5 و دو دهم مگاوات دانست و ادامه داد: در حال حاضر تمام پست‌های 63 کیلوولت استان یزد را می‌توانیم مانیتور کنیم که در بسیاری از استان‌ها این امکان وجود ندارد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با روند کاهش خاموشی‌ها در استان یزد گفت: در سال 89 میزان انرژی توزیع نشده معادل 59 صدم بوده در حالی که این آمار در سال 95 به 17 صدم و در سال گذشته به 14 صدم رسیده است.

وی با بیان اینکه این آمار به ازای میزان خاموشی یک مشترک در سال در نظر گرفته می‌شود گفت: میانگین این شاخص در سال تقریبا 880 دقیقه در سال و در کشورهای اروپایی بین 195 تا 250 و در آمریکا معادل 120 دقیقه است اما این آمار در شرکت توزیع نیروی برق استان یزد 70 دقیقه است.

نواب از راه‌اندازی سامانه همراه برق در استان یزد خبر داد و گفت: به وسیله این سامانه برخی خدمات مورد نیاز افراد که برای انجام آن باید به سایت شرکت و یا به صورت حضوری به شرکت مراجعه کنند ارائه می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر