۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۴۲۷۸
با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صورت گرفت؛
رئیس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات پالایشگاه گاز سرخس به مشخصات این پروژه اشاره و بیان داشت: دیتاسنتر مذکور به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فناوری اطلاعات در سال ۹۷ در شرق کشور و مطابق با الزامات سازمان پدافند غیرعامل با مشخصه تنها دیتاسنتر دارای حفاظت الکترومغناطیس با پوشش نانو و دارای رتبه سه استانداردهای دیتاسنتر به مرحله اجرا درآمد.
به گزارش پایداری ملی،محمدرضا حشمت مهاجر در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای این پروژه بر اساس نیاز سازمان از شش سال گذشته با هدف نگهداشت داده‌های سازمان و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات پیگیری و با اخذ الزامات سازمان پدافند غیرعامل کشور، طراحی و به مشاور واگذار شد.

  وی افزود: پس از پایان مرحله طراحی، اجرای پروژه توسط یکی از شرکت‌های داخلی (پیمانکار) که دارای تجربه در این زمینه در استان خراسان رضوی بود آغاز شد و در طول یک سال روند مقاوم‌سازی سازه، گسترش فضای اتاق سرور و نصب تجهیزات صورت پذیرفت تا این مرکز در دو دهه آینده پاسخگوی نیازهای سازمان در حوزه فناوری اطلاعات باشد.

  این مقام مسئول در ادامه به مشخصات این پروژه اشاره و بیان داشت: دیتاسنتر مذکور به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فناوری اطلاعات در سال ۹۷ در شرق کشور و مطابق با الزامات سازمان پدافند غیرعامل با مشخصه تنها دیتاسنتر دارای حفاظت الکترومغناطیس با پوشش نانو و دارای رتبه سه استانداردهای دیتاسنتر به مرحله اجرا درآمد.

  رئیس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات پالایشگاه گاز سرخس بابیان اینکه واحد فاوای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد دارای استراتژی است، خاطرنشان کرد: استراتژی توسعه سرمایه‌های اطلاعاتی با دو هدف پایداری سرویس‌ها و ارتقای امنیت فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود.

  حشمت مهاجر در پایان یادآور شد: پروژه دیتاسنتر با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۶ میلیارد ریال به اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر