۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۴۲۶۸
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت‌: در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با سفیر ایتالیا مقرر شد این کشور ابزار و تکنولوژی مورد نیاز برای مبارزه با موادمخدر را در اختیار ایران قرار دهد.
به گزارش پایداری ملی،ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در حاشیه دیدار سفیر و افسر رابط ایتالیا با اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: نشست دو جانبه دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی ایران با سفیر و افسر رابط ایتالیا برگزار شد که در آن نحوه تعامل اطلاعاتی و همکاری بین دو کشور مورد بحث قرار گرفت و بر آن تأکید شد.

وی ادامه داد: در این نشست اقدامات جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با موادمخدر به افسر رابط و سفیر ایتالیا ارائه شد. چرا که امروز ایران به عنوان تنها کشوری است که در خاکریز اول مبارزه با قاچاقچیان بین‌المللی موادمخدر قرار دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در ۴۰ سال گذشته هزاران تن موادمخدر در کشور کشف شده که بسیاری از این موادمخدر هروئین و مورفینی بوده که صرفاً برای مصرف اروپائیان بوده و نهایتاً در ایران کشف و قاچاقچیان آن‌ها دستگیر شده‌اند.

اصلانی یادآور شد: در این جلسه توضیح داده شد که با توجه به سیاستی که ایران دارد جوانانی که در ایران یا کشور‌های اروپایی هستند برای ما تفاوتی ندارد و قرار بر این شد که در این خصوص تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به جزئیات توافق‌های صورت گرفته بین ستاد مبارزه با موادمخدر و سفیر ایتالیا تصریح کرد: قرار شد که در سه زمینه همکاری اطلاعاتی داشته باشیم که تبادل اخبار و اطلاعات قاچاقچیانی که به هر نحو در ایران دستگیر می‌شوند و قصد ترانزیت مواد به کشور‌های اروپایی را داشتند این اطلاعات توسط مجموعه ستاد مبارزه با موادمخدر به افسر رابط و سفیر ایتالیا اعلام می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: توافق دوم بر این موضوع صورت گرفت که قاچاقچیانی که در کشور‌های اروپایی دستگیر می‌شوند و موادمخدر در خاک آن‌ها کشف می‌شود متقابلاً اطلاعات مربوط به آن‌ها را جمع‌آوری کنند و به ستاد مبارزه با موادمخدر ایران تحویل دهند.

اصلانی ابراز داشت: امروز مبارزه با موادمخدر امری فراملی است و علیرغم اینکه ایران در خط مقدم مبارزه قرار دارد همه دنیا معتقد بر این هستند که موادمخدر یک جرم سازمان‌یافته است و متأسفانه همه کشور‌ها در آن دخالت و همکاری دارند، اما در بحث ابزار و تکنولوژی جدید و فنی ما در تحریم قرار داریم.

وی متذکر شد:‌در جلسه امروز مقرر شد که طرف ایتالیایی در خصوص تأمین این امکانات که در اصل برای نجات جوانان کشور خودشان نیز است با جمهوری اسلامی همکاری کرده و این امکانات را در اختیار ایران قرار دهند و این تحریم‌ها باعث نشود که جوانانی که در ایران یا اروپا قرار دارند فدای خصومت‌های استکبار جهانی شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر