۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۴۲۳۶
تفاهم نامه همکاری اداره کل پدافند غیرعامل با جهاددانشگاهی استان خراسان شمالی به امضاء رسید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،
 مهندس ثروتی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان‌شمالی در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاددانشگاهی اظهارکرد: متاسفانه در استان تاکنون اقدامی اثرگذار در حوزه پدافند غیر عامل انجام نشده و فقط در این منطقه در بخش تبین و مستند سازی و نوشتن الزامات و اسناد پایین دستی فعالیت کرده ایم. 
وی با تاکید بر اینکه باید در سرفصل های آموزشی به نکات جدید در حوزه پدافند غیر عامل بپردازیم، افزود: متاسفانه در حوزه پدافند غیر عامل با فقر محتوا مواجه هستیم بنابراین سرفصل های آموزشی این حوزه نیازمند بازنگری و به روز رسانی است. 
مهندس ثروتی با بیان اینکه هم اکنون طرح جامع پدافند غیر عامل استان در دست طراحی است، گفت: بخشی از این طرح توسط دانشگاه مالک اشتر تدوین خواهد شد که در نهایت بتوان امور مربوط به حوزه پدافند را به پشتوانه پژوهش های کاربردی اجرایی کرد. 
دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی نیز در این آیین اظهارکرد: خراسان‌شمالی نیازمند فعالیت‌های گسترده در حوزه پژوهش بوده و به منظور تحقق چشم اندازها باید از میان بورهای علمی استفاده کنیم. 
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سه هزار عضو هیات علمی در بخش‌‎های مختلف در جهاددانشگاهی، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم از نتایج پژوهش های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در داخل استان های دیگر با بومی سازی آن در استان استفاده کنیم. 
شاهین فر یادآورشد: هم اکنون با استفاده از ظرفیت پژوهشگاه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در تهران طی هفته جاری به طور رسمی با حمایت فرمانداری اسفراین اولین دفتر نمایندگی پژوهشکده گیاهان دارویی و گروه متالوژی جهاددانشگاهی راه اندازی می‌شود. 
وی با تاکید بر اینکه باید دفتر پدافند غیرعامل در استان راه اندازی شود، افزود: در قالب راه اندازی این دفتر می توان با آموزش نیروهای بومی ظرفیتی در استان ایجاد کنیم که بتوانیم یافته های خود را در حوزه پدافند غیرعامل به دیگر استان ها نیز ارائه دهیم. 
گفتنی است در این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاددانشگاهی و پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی منعقد شد. 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر