۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۴۲۰۳
فرمانده انتظامی پایتخت:
فرمانده انتظامی پایتخت، گفت: دشمن از سوسول‌های سلطنت‌طلب و منافقین ناامید شده؛ چرا که متوجه جایگاه ناچیز آنها در جامعه شده است.

به گزارش پایداری ملی، همایش فعالان ادارات دولتی و شورای معتمد پلیس در ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزرا شد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با تبریک ایام الله دهه فجر سه رکن دین، ولایت و مردم را از پایه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و اظهارداشت: در مسیری که دین و قرآن به ما یاد داده انسان در مقابل استکبار و گردن‌کشان و زورگویان سرفرود نمی‌آورد، نه ظلم می‌کند و نه زیر بار ظلم می‌رود و ظلم می‌پذیرد.

 فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: اگر ما تمام سختی‌ها و فشارها را در طول 40 سال تحمل کرده و با استکبار تابن دندان مسلح می‌جنگیم به خاطر آرمان و هدفمان است که دین ما به ما یاد داده است و فرمانده نیز که مسیر را برای ما تبیین کرده است؛  استکبار فقط سلاح جنگی ندارد بلکه سلاح تبلیغی، اجتماعی، اقتصادی و  حتی اجماع جهانی در اختیارش است. 

وی به شرایط و ویژگی‌های ولی فقیه پرداخت و در  مقایسه با رهبران آمریکا اظهار داشت: رهبران مختلف آمریکا که داعیه‌دار جهان هستند اوج‌شان این است که کازینو دارند یا رد تمام دنیا بارهای زنجیره‌ای دارند که بهترین و معروف‌ترین مشروب‌ها را ارائه می‌دهد یا برج‌ساز هستند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به دشمن اشاره و تصریح کرد: دشمن هم از سوسول‌های سلطنت‌طلب و منافقین ناامید شده و می‌داند که سلطنت طلب‌ها و منافق‌ها در جامعه ما چقدر جایگاه ناچیزی دارند؛‌آنها از فضای مجازی نیز بهره می‌برند یک روز یک پسر را علم می‌کنند و یک روز یک دختر را و با خود می‌گویند باید از هر روزنه‌ای یک ذره هم که شده استفاده کرد. 

سردار رحیمی به خاطرات خود در زاهدان اشاره کرد و گفت: افرادی را که دستگیر می‌کردیم می‌گفتند که به ما می‌گویند یک رگبار هم بزنید و ما تبلیغ کنیم که ناامن است به شما پول می‌دهیم اگر آدم بکشید که بیشتر. 

وی به سازوکار پلیس تهران در دو سال اخیر پرداخت و گفت: مردمی کردن امنیت در پایتخت و تدوین از گفتمان به عمل یک رویکرد جدی است چرا که هرجا دنبال مردم رفتیم و مردم مشارکت کردند آنجا پیروز شدیم. 

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: من همواره در جلسات بر این تاکید درام که از ظرفیت مردم برای تامین و گسترش امنیت استفاده کنیم. 

وی با بیان این مطلب که همواره تاکید می‌کنم که از ظرفیت مردم برای تامین و گسترش امنیت استفاده کنید اظهار داشت: بحث استفاده از معتمدین،‌ پلیس افتخاری، بسیجیان و بازنشستگان از مواردی بوده که همواره به آن تاکید کرده‌ام؛ چرا که بسیاری از تئوری‌ها و پیشنهاداتی که به ذهن ما نمی‌رسد با آنها بیان می‌کنند و ما باید به طور واقعی از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. 

سردار رحیمی تصریح کرد: در اصل سازوکار جامعه محوری و مردم محوری و قرار گرفتن مردم و پلیس در کنار هم و عملیاتی کردن امنیت مردم،‌ مردم محور و مردم پایه از جمله وظایف و اقدامات معاونت اجتماعی است. 

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: امنیتی پایدار و با ثبات است که نقطه اتکاء اش مردم باشد و اگر پلیس این فضا را ایجاد نکند و از ظرفیت موجود استفاده نکند غفلت کرده است. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: 6 هزار پلیس افتخاری با پلیس کار می‌کنند؛ پلیس افتخاری در اصناف،‌ ورزشکاران، هنرمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان؛ در حال برنامه‌ریزی برای پلیس افتخاری در بین علما و روحانیون نیز هستیم. 

وی افزود: استفاده از فرهنگیار پلیس برای ترویج فرهنگ امنیت و انضباط اجتماعی نیز یکی دیگر از مواردی بوده که پلیس تهران آن را مدنظر داشته است چرا که سازوکار پلیس تهران مردمی شدن پلیس است و تمام تلاش‌مان بر این است که امنیت و آرامش را ایجاد کنیم. 

سردار رحیمی به ناکامی دشمن اشاره و اظهار داشت: دشمن به شدت از اینکه نتوانسته است در امنیت خلاء ایجاد کند ناراحت است چرا که هزینه می‌کند؛ در همین نیکشهر؛ 25-24 گروه ضدانقلابند که جیره‌خوار عربستان و کشورهای عربی‌اند که برای برخی از این گروه‌ها در هرات افغانستان 5 هواپیما فقط مهمات برایشان خالی می‌کنند... اما در مقابل فرزندان ما اینها با این همه امکانات ناکام مانده‌اند.

فرمانده انتظامی پایتخت به عملکرد اخیر پلیس تهران در جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی کوچه به کوچه محلات آلوده پرداخت و گفت: من شرمنده زنی هستم که صبح دست بچه‌اش را می‌‌گیرد تا به مدرسه برود و باید از لابه‌لای تزریقی‌ها و معتادان عبور کند... 

وی ادامه داد: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کوچه به کوچه در حال عملیات هستند تا به پاکسازی محیط بپردازند و لذا ما آتش‌ به اختیاری را که حضرت آقا فرمودند اینجا شروع کردیم. 

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ما آتش‌به اختیار را در بازار ارز، دلار و سکه شروع کردیم و اگر امروز بازار سکه و دلار و ارز آرامش پیدا کرده بخش اعظم آن به دلیل حضور و ورود پلیس است؛ اگر کسی هنوز در این فضا خطا کند آن را می‌گیریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت علام کرد: اگر در حوزه امنیتی تحرکی ایجاد شود پلیس با اقتدار ورود پیدا می‌کند. 

وی به راهپیمایی 22 بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: انشاء الله با امنیت و آرامش کامل راهپیمایی 22 بهمن در شکوه و اقتدار کامل برگزار خواهد شد و برخلاف تابستان گرمی که دشمن به ما گفته بود زمستان سردی را برایشان رقم خواهیم زد چرا که دشمن هنوز این ملت را نشناخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر