۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۱۹۱
رئیس سازمان فضایی:
رئیس سازمان فناوری فضایی گفت: نیارمند ورود بخش‌خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم که تاکنون یک پروانه صادر شده و به زودی نیز شاهد صدور پروانه اپراتوری جدیدی خواهیم بود.
به گزارش پایداری ملی، مراسم روز ملی فناوری فضایی امروز مقارن با ۱۴ بهمن ماه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

رئیس سازمان فناوری فضایی گفت: ایران رییس کمیته استفاده صلح آمیز از فناوری فضایی است. در این مراسم مسولان بخش فضایی کشور و ۳ وزیر فعلی، سابق و اسبق ارتباطات حضور دارند.

در این مراسم مرتضی براری رییس سازمان فضایی کشور ‏گفت: با همکاری وزارت امور خارجه، ایران برای اولین بار به ریاست کمیته استفاده صلح آمیز از فناوری فضایی سازمان ملل در آمده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کاربردهای فضایی در دستور کار این سازمان است، گفت: برای این هدف نیارمند ورود بخش‌خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم که تاکنون یک پروانه صادر شده و به زودی نیز شاهد صدور پروانه اپراتوری جدیدی خواهیم بود.

براری گفت: این پروانه جدید در رگولاتوری در حال بررسی است و در مراحل پایانی تصویب قرار دارد.

وی ادامه داد: با این انتصاب ایران از هفته جاری به عنوان هماهنگ‌کننده موضوعات فضایی در کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو کوپوس برای مدت یک سال انتخاب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر