۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۱۵۸
در دیدار سردار جلالی با دکتر بهرام سرمست تاكيدشد ؛
در دیدار رئیس سازمان پدافند غیر با استاندار بر ضرورت استقرار آزمايشگاه تخصصي تشخيص بيماري هاي دامي در استان قم قم تاكيد شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با دکتر بهرام سرمست استاندار قم دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدای این دیدار سردار جلالی با بیان نقش و وظایف سازمان پدافند غیرعامل، اظهار کرد: بی اثر سازی تهدیدات بر کشور مفهوم اصلی این سازمان است که با آماده سازی بسترهای حیاتی برای مواقع بحرانی حاصل می شود.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، پدیده های نوین را دو وجهی دانست و افزود: فرصت و تهدید این پدیده ها در کنار یکدیگرند و در صورتی که رویکرد مناسب برای استفاده از فرصت ها صورت نگیرد، تبدیل به تهدید می شوند.

ضرورت استقرار آزمايشگاه تخصصي تشخيص بيماري هاي دامي در استان قم


سردار جلالی به وجود گذرگاه دامی در استان قم اشاره و تصریح کرد:نیاز دامی بیش از 20 استان کشور از این نقطه تأمین می شود، که در صورت عدم توجه به مبانی پدافند غیرعامل در این منطقه، مخاطرات مهمی در سطح کشور ایجاد می کند.

وی با تأکید بر لزوم تدوین طرح پدافند غیرعامل استان قم، ادامه داد: تهیه این طرح در استان قم مراحل پایانی را سپری می کند. و در صورت تصویب بسیاری از تهدیدات جاری قم را تحت پوشش و ایمن می کند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان آمادگی سازمان متبوع خود برای همکاری با استانداری قم و سازمان دامپزشکی استان قم برای راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص دامی در قم اعلام نمود.

در ادامه استاندار قم نیز بر ضرورت استقرار آزمايشگاه تخصصي تشخيص بيماري هاي دامي در استان قم تاكيد کرد. 

وی با تأکید بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در استان قم، اضافه کرد: برخی از مراکز و بخش ها در قم از موقعیت ویژه ای برخوردار است که جلسات متعددی برای آمادگی مدیران ارشد استان برای مقابله با هر گونه تهدیدی در این زمینه ها برگزار شده است.

ضرورت استقرار آزمايشگاه تخصصي تشخيص بيماري هاي دامي در استان قم


سرمست نقش تعیین کننده شهرک دامشهر قم در تأمین دام و گذرگاه مبادلات دامی را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: برای پیشگیری از تبدیل این فرصت به تهدیدی در زمینه های بیماری های دام و نیز مساله قاچاق، دستورات مؤکد برای افزایش نظارت توسط دستگاه های ذیربط صادر شده است.


استاندر قم پیشنهاد طرح استقرار آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری های دامی در قم را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: ضمن استقبال از این پیشنهاد در جهت پیشگیری از شیوع بیماری های دامی بویژه بیماری های مشترک بین انسان و دام، لازم است تا کارشناسی لازم از سوی بخش های مرتبط برای راه اندازی این آزمایشگاه در استان انجام شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر