۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۱۴۲
کریمی قدوسی :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :مسئولان هنوز به اهمیت پدافند غیرعامل پی نبرده‌اند.
به گزارش پایداری ملی، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل، اظهار داشت: از اسم پدافند غیرعامل پیداست که بدون ایجاد هزینه برای کشور، مانع از این می‌شود که دشمن ذخایر، زیرساخت‌ها و دستاوردها را از بین ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اگر هزار تومان در پدافند غیرعامل هزینه شود برابر است با اینکه در زمان بحران و حادثه چه مترقبه و چه غیر‌مترقبه یک میلیون تومان هزینه کنیم؛ به عبارت دیگر به لحاظ اقتصادی نیز منافع کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور ما مقداری دیر وارد موضوع پدافند غیرعامل شده است، افزود: بعد از دفاع مقدس مسئولان به این جمع‌بندی رسیدند که باید از امکانات و زیرساخت‌های اصلی حوزه‌های مختلف اعم از امنیت داخلی، امنیت فرهنگی و خیلی مسائل دیگر با پدافند غیرعامل صیانت شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه اکنون کشورهایی هستند که در واقع تمام امکانات و تاسیسات حیاتی آن‌ها غیر‌قابل ضربه دیدن است و با خیال راحت موضع‌گیری و اقدام می‌کنند، ادامه داد: این کشورها از منافع ملی خود حفاظت به عمل می‌آورند و خیالشان از این موضوع راحت است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که کل سیستم اجرائی کشور و همه قوا بایستی پیوست‌های پدافند غیرعامل را جز لاینفک برنامه‌ها و پروژه‌های خود قرار دهند و همه جا پیوست، توجیهات و استانداردسازی‌های پدافند غیرعامل را بطور کامل رعایت کنند.

وی افزود: با حمله‌ای که داعش انجام داد، آسیب‌پذیری ساختمان قوه مقننه مشخص شد، البته اقدامات و طراحی‌هایی انجام شده ولی هنوز هم کامل نیست.

کریمی قدوسی اظهار داشت: در معماری‌های شخصی و برج‌سازی‌ها، ساخت آپارتمان و شهرک‌ها نیز باید اصول پدافند غیرعامل رعایت شود که این موضوعات به نفع همه اهالی و ساکنان این مناطق است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان هنوز به ضرورت پدافند غیرعامل پی‌نبرده‌اند و متوجه اهمیت آن را نیستند؛ قوانین نیز به مقدار کافی شفاف و الزام‌آور نیست و این مقررات باید الزام‌آور باشند که این موضوع اگر رعایت شود، موجب تامین منافع ملی می‌شود.

وی افزود: دولت باید در خصوص پدافند غیرعامل لوایح تکمیلی بدهد، بر مبنای تمام قوانین مربوط به پدافند غیرعامل دولت باید خلاءها را ببیند و لایحه‌ای ارائه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل نیز باید برای تهیه لوایح تکمیلی نقش محوری داشته باشد، گفت: در قالب قانونگذاری و ارائه لوایح تکمیلی، باید خلاءهای پدافند غیرعامل تکمیل شود و حتی قوانینی که تناقض دارند برای تنقیح آن‌ها اقدام شود.
منبع: صیانت پایدار
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر