۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۴۱۱۳
معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور بابیان اینکه در انتقال پایتخت توزیع کارکرد‌ها در بخش‌های مختلف دنبال می‌شود، گفت: استان سمنان یکی از گزینه‌های مطرح به شمار می‌رود.
به گزارش پایداری ملی،مهدی جمالی‌نژاد عصر جمعه در جلسه بررسی مشکلات پروژه‌های شهری به میزبانی شهرداری گرمسار ضمن بیان اینکه طرح انتقال پایتخت و توزیع کارکرد‌های آن در بخش‌های مختلف بین سایر استان‌های دارای ظرفیت در کشور دنبال می‌شود، ابراز داشت: سه مکمل برای انتقال پایتخت پیش‌بینی‌شده است که این امر در دست مطالعه و برنامه‌ریزی قرار دارد.

وی بابیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های مطلوبی در بخش‌های مختلف است، اضافه کرد: این استان یکی از گزینه‌های وزارت کشور برای توزیع کارکرد‌های پایتخت است.

گرمسار دارای جایگاه مهم در آینده

معاون عمران و امور شهری وزارت کشور بابیان اینکه توزیع کارکرد‌های پایتخت در دستور کار است، ابراز داشت: با تحقق این امر و توجه به نیاز‌ها و ظرفیت‌های موجود در برخی استان‌ها کارکرد‌های مختلف تجاری و اقتصادی، علمی و آموزشی، فرهنگی و مذهبی، سیاسی و ... توزیع می‌شود.

جمالی نژاد بابیان اینکه توزیع جمعیت، خدمات، امکانات در دستور کار است، تصریح کرد: این شهرستان در آینده نزدیک از جایگاه مهمی برخوردار خواهد بود که باید نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف منطقه در راستای ایجاد توسعه پایدار اقدامی اساسی شود.

وی در ادامه با اشاره به توقف روند رشد و توسعه برخی شهر‌های کشور پس از جریان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی یادآور شد: در این مدت بسیاری از شاخص‌های توسعه شهری در این مناطق ساکن بود که در سال‌های اخیر شاهد نگاه نو و جهش فکری در امور شهری بودیم.

واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی عامل موفقیت شهرداری‌ها

معاون عمران و امور شهری وزارت کشور جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و واگذاری طرح و پروژه‌های شهری به بخش خصوصی را عامل موفقیت شهرداری‌ها دانست و اضافه کرد: شهرداری نباید برای کار‌های تجاری و اقتصادی در محوریت قرار گیرد.

جمالی نژاد با اشاره به سودآوری ویژه شهر‌های میان راهی، افزود: نزدیکی به کلان‌شهر تهران بهترین ظرفیت برای گرمسار است که می‌تواند زمینه توسعه پایدار را در این شهرستان فراهم کند و باید در این راستا ظرفیت‌های بالقوه گرمسار شناسایی و بکارگیری شوند.

بازدید از پروژه‌های احداث فضای سبز و اصلاح معابر شهری شهرداری گرمسار از برنامه‌های مهم سفر معاون وزیر کشور به این شهرستان بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر