۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۸۰
رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل از این طرح ملی با بیان اینکه تکمیل این طرح به حدود 1200 میلیارد ریال اعتبار لازم است اظهار داشت: این جاده مسیر آران و بیدگل به تهران و گرمسار و ورامین را به طور قابل ملاحظه کوتاه می کند و از منظر پدافند غیرعامل اهمیت دارد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،حجت الله غلامی در نشست بررسی راه‌های شهرستان آران و بیدگل با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: 11 هزار و 500 کیلومتر وسعت راه‌های استان اصفهان است که این استان را در رتبه اول راه‌های کشور قرار داده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان گفت: 107 هزار کیلومترمربع وسعت استان اصفهان است که انواع شبکه های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌های استان اصفهان نیاز به نگاه ویژه دارد افزود: عبور کریدور شمال و جنوب کشور از استان اصفهان است که این مهم نگاه ویژه می طلبد.

غلامی با تاکید به اینکه استان اصفهان رتبه سوم جابه‌جایی مسافر در کشور را دارد بیان کرد: وجود صنایع مادر و جاذبه های گرشگری بی نظیر در استان اصفهان حاکی از لزوم داشتن نگاه ویژه دولت به راههای این استان است که تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون استاندار اصفهان گفت: در دهه فجر امسال 1562 طرح با اعتبار 25 هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می رسد که در این بین 40 طرح شاخص وجود دارد که در این شرایط سخت تحریم ها بسیار ارزنده است.

غلامی تصریح کرد: اعتبارات تخصیص یافته به استان اصفهان رقم بسیار پائینی است که در صددیم بخش خصوصی را وارد کنیم تا طرح های عمرانی و تولیدی را به سرانجام برسانیم.

تکمیل کنارگذر آران و بیدگل به گرمسار در اولویت طرح های راه کشور است

مجتبی آراسته، رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل نیز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از این طرح ملی با بیان اینکه تکمیل این طرح به حدود 1200 میلیارد ریال اعتبار لازم است اظهار داشت: این جاده مسیر آران و بیدگل به تهران و گرمسار و ورامین را به طور قابل ملاحظه کوتاه می کند و از منظر پدافند غیرعامل اهمیت دارد.

آراسته با اشاره به اینکه در حوزه راه بیش از 280 کیلومتر راه همسنگ داریم گفت: اولویت طرح های راه سازی شهرستان آران و بیدکل جاده استراتژیک کنارگذر آران و بیدگل و اتصال آن به گرمسار است.

وی افزود: تاکنون 24 کیلومتر از مسیر 100 کیلومتری این جاده زیرسازی شده است که در کمیسیون تلفیق هم امسال بودجه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این بازدید گفت: مهمترین طرح در حال احداث این شهرستان در حوزه راه و شهرسازی، جاده مواصلاتی کاشان- آران و بیدگل – گرمسار است.

اسماعیل بایبوردی طول کل محور از آران و بیدگل را حدود 120 کیلومتر بیان کرد و افزود: این محور از میدان امام علی(ع) کاشان آغاز می شود و در حال حاضر 25 کیلومتر از این مسیر به صورت کامل آسفالت و اجرا شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم این جاده به طول 25 کیلومتر زیرسازی و آماده بیس است و مابقی این محور به طول 75 کیلومتر و در استان های اصفهان، قم و تهران قرار دارد و نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی مزایای احداث این جاده ارتباطی را رهایی دو شهرستان آران و بیدگل و ورامین از بن بست جغرافیایی و اتصال استانهای اصفهان، تهران و سمنان با یکدیگر در راستای اجرای سیاست ها و اقدامات اولویت دار در برنامه های توسعه این استان ها برشمرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل کاهش طول 70 کیلومتری مسیر کاشان – قم – ورامین، تامین امنیت نواحی مرکزی ایران و انتقال بخشی از ترافیک محورهای جنوبی به محورهای پایتخت و شمال کشور را از دیگر مزیت های احداث این جاده مواصلاتی ذکر کرد.

وی در بخشی از سخنانش به طرح کنارگذر آران و بیدگل – کاشان که به طول 46 کیلومتر طراحی شده است اشاره کرد و گفت: تاکنون 29 کیلومتر این محور، آسفالت و به مرحله بهره برداری رسیده و 17 کیلومتر باقیمانده آن نیازمند حدود 250 میلیارد ریال اعتبار است و امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم احداث این کنار گذر هرچه زودتر به پایان رسد .

به گزارش تسنیم از کاشان، نشست بررسی مشکلات راه های آران و بیدگل و طرح ملی جاده آران و بیدگل به گرمسار شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل به میزبانی فرمانداری آران و بیدگل در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد که در پایان از این طرح نیمه کاره بازدید کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر