۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۴۴۰۷۷
سردار جلالی در یادواره 420 شهید مدافع حرم در قم تاکیدکرد؛
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:امروز قشرهای مختلف بویژه جوانان در مقابله با دسیسه های دشمنان نظام در جنگ نرم وظیفه دارند با یک استراتژی قوی و شناخت عمیق از نقشه های شان، آنها را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم گرامیداشت یادوخاطره 420 شهید مدافع حرم استان قم که با حضور آیت الله سید محمدی سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، بهرام سرمست استاندار و رضا سیار فرماندار قم، خانواده معظم شهدا و سایر قشرهای مردم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم برگزار شد،اظهار داشت: آمریکایی ها در فضای مجازی این سوال را مطرح می کنند که حضور ایران در سوریه چه سود و منافعی را برای ملت ایران داشته است.

وی ادامه داد: ما با کمک مستشاری در سوریه از یک جنگ قریب الوقوع به کشور جلوگیری کردیم و یک داعشی نتوانست به یک ایرانی نزدیک شود.

دکتر گفت: این که توانستیم نیروهای بسیج مردمی عراق و سوریه به نام حشدالشعبی و الدفاع الوطنی را سازمان دهی کنیم، آیا این صدور انقلاب اسلامی نیست؟.

جلالی همچنین زبونی آمریکا را از دستاوردهای خون شهیدان مدافع حرم دانست و افزود: در کجای دنیا می توانید جایی را پیدا کنید که آمریکا در آن تا این حد طعم ذلت را چشیده باشد.

وی گفت: ما معتقد به حکومت اسلامی ناب محمدی(ص) هستیم، ولی آمریکاییها خواستار حاکمیت لیبرالیسم و سکولاریسم می باشند.

جلالی خاطرنشان کرد: چون ایران اسلامی توانسته به یک قدرت منطقه ای و به توان و ظرفیتی فراتر از تصور آمریکایی ها دست پیدا کند، آنها این موضوع را تحمل نمی کنند.

وی یادآور شد: ما جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم و شهیدان توانستند دکترین مقاومت و ایستادگی را بوجود آوردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در دفاع مقدس یاد گرفتیم که اتکا به هیچ قدرتی نداشته باشیم، گفت: دفاع مقدس یک عرصه و تجربه جدی بود که قدرت بازدارندگی کشور در آن شکل گرفت.

جلالی، تشکیل یک ارتش، سپاه و بسیج مستقل و متکی به توانمندی های داخلی را محصول دفاع مقدس دانست و اذعان کرد: دفاع مقدس باعث شد کشور به صنعت موشکی و همه ابزارهای دفاعی پیشرفته بومی دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تمام تولیدات دفاعی و سامانه های موشکی را طراحی می کنیم و این ها ناشی از تجربه ها و آموزه های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در یک چرخشی از تهدیدات بر علیه نظام اسلامی، داعش را بوجود آوردند، گفت: هدف آنها از این اقدام توقف رشد انقلاب اسلامی بود و ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در مناظرات انتخاباتی به صراحت گفت اوباما رئیس جمهور سابق این کشور در پیدایش داعش نقش مهمی داشت.

وی درگیری بین ایران و سایر مسلمانان را از اهداف ایجاد داعش ذکر کرد و افزود: داعش را بوجود آوردند تا در مراحل اولیه سوریه و شام و بعد ایران را تصرف کند، ولی نیروهای ایرانی، داعشی ها را در 40 کیلومتری خاک کشور هدف قرار دادند و تا مرزهای رژیم صهیونیستی به عقب راندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور ما مردم سالار است و افکار عمومی در آن مورد احترام می باشد، گفت: طبق گفته یکی از مقام های سابق آمریکایی، واقعی ترین انتخابات جهان در ایران انجام می شود و حکومت جمهوری اسلامی مانع به قدرت رسیدن کسی که مردم آن را انتخاب کنند، نمی شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، انتخابات در ایران را معدلی از افکار عمومی توصیف کرد و افزود: افکار عمومی بر انتخابات و همچنین حوزه امنیت ملی ما تاثیرگذار است،‌ به همین خاطر باید قدر افکار عمومی را به عنوان یک سرمایه ارزشمند و حیاتی بدانیم.

جلالی با اشاره به سوء استفاده دشمن از افکار عمومی در جنگ اقتصادی بیان کرد: دشمن در شرایط سخت اقتصادی می کوشد تا با تشویق مردم برای هجوم به سمت فروشگاه ها و یا تبدیل ریال به دلار و طلا، افکار عمومی جامعه را در کنترل خود درآورد، ولی ارتقاء سواد رسانه ای مردم برای تشخیص اخبار درست از غلط یک وظیفه شرعی است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر