۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۴۰۴۰
مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی اعلام کرد:
مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در کل کشور ۲۶ هزار و ۸۰۴ واقعه ازدواج پایین‌تر از رده سنی مشخص شده، ثبت شده است که در خراسان شمالی ۸۷۵ مورد اتفاق افتاده است که سه درصد از سهم کشوری را شکل می‌دهد و رتبه ۱۲ در این بخش را داریم.
به گزارش پایداری ملی،علی زاهدنیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون مدنی سن دختران برای ازدواج ۱۳ سال تمام و سن پسران ۱۵ سال تمام برای افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند، است که اگر سن درخواستی برای ازدواج پایین‌تر از سن مشخص شده باشد باید کسب اجازه از دادگاه صورت بگیرد.

وی از رتبه اول ازدواج استان در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: رتبه دوم کشور را به لحاظ افراد متأهل داریم؛ خراسان شمالی بعد از استان یزد کمترین مجرد‌ها را به خود اختصاص داده است که ۸.۱ جمعیت استان مجرد هستند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه ۱۶ در کشور را به لحاظ طلاق دارا است، افزود: بیشترین طلاق در بین خانم‌ها بوده است که ۳۸۵ نفر در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال را است. به ازای هر ۱۰۰۰ نفر دو واقعه طلاق در استان ثبت شده است که در رده سنی زیر ۱۰ سال هیچ واقعه طلاق ثبت نشده است.

زاهدنیا عنوان کرد: ۳۸۱ واقعه طلاق در رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال در بین خانم‌ها و ۱۷ مورد واقعه طلاق سطح سنی بین ۱۰ تا ۱۴ سال در سال ۹۷ ثبت شده است. ۷۵۶ واقعه طلاق که در استان ثبت شده است کمتر از پنج سال طول عمر زندگی مشترک را داشتند.

به گفته این مقام مسئول، ۱۱۲ پرونده در سال ۹۷ برای افراد فاقد شناسنامه وجود داشته که از این تعداد ۳۴ پرونده به نتیجه رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی، بی سوادی، عدم آگاهی و عدم دسترسی به ادارات را عواملی دانست که فاقدین شناسنامه برای دریافت شناسنامه اقدام نکردند و اضافه کرد: تعداد ذکر شده مختص به افرادی است که بیشتر از ۱۸ سال را دارا هستند.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت خراسان شمالی جمعیت جوانی است، عنوان کرد: ۵.۵ درصد از جمعیت استان جزو جمعیت سالمند استان هستند. ۱۳ هزار و ۸۹۹ واقعه ولادت ثبت شده و نسبت به سال مشابه گذشته ۵.۱۱ درصد کاهش ولادت در استان وجود داشته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی بیان کرد: بالاترین علت فوت در استان، بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است که ۲۰۵۳ مورد فوت مردان و ۱۷۱۱ مورد فوت زنان ثبت شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر