۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۳۹۷۱
فرماندار ساوجبلاغ گفت: در این مانور عملکرد اعضای کمیته پدافند غیر عامل، شناسایی عوامل تشدید بحران، میزان آگاهی و مهارت پرسنل امداد و نجات هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه های ذیربط مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی؛ این مانور عملیاتی با مشارکت فرمانداری ساوجبلاغ، شهرداری هشتگرد، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ، بسیج، نیروی انتظامی، پلیس راهور، ادارات آب و برق، گاز و راهداری برگزار شد.
مانور مذکور با محوریت وقوع زلزله و متعاقب آن آتش سوزی اجرا شد که طی آن هماهنگی بین واحدهای مرتبط، چگونگی اطلاع رسانی به واحدهای امدادرسان، بررسی مسیرها و راه های دسترسی برای کمک به آسیب دیدگان و نجات آنها، ارائه خدمات پزشکی اولیه و کمک های اولیه به مجروحان و آسیب دیدگان و کاهش آسیب پذیری روانی و جسمانی زلزله زدگان تمرین شد.
فرماندار ساوجبلاغ در حاشیه برگزاری این مانور گفت: در این مانور عملکرد اعضای کمیته پدافند غیر عامل، شناسایی عوامل تشدید بحران، میزان آگاهی و مهارت پرسنل امداد و نجات هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه های ذیربط مورد ارزیابی قرار گرفت.
ابوالقاسم پالیزگیر با تاکید بر اینکه کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با آموزش، افزایش فرهنگ عمومی و ایمنی و مقاوم سازی زیرساخت‌ها به وجود می‌آید، افزود: ایجاد آمادگی برای واکنش به موقع، صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی جامعه در مورد زلزله از جمله اهدافی است که می‌توان در مانورهای زلزله پیگیری کرد و این مانور موجب بالا بردن مهارت و عکس العمل صحیح در زمان حوادث احتمالی و به نمایش درآوردن آموزش‌های نظری می‌شود.
وی با بیان اینکه با برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی باید حساسیت مردم را نسبت به بلایای طبیعی افزایش داد، تصریح کرد: زلزله هرگز خبر نمی‌کند به همین دلیل باید همیشه آمادگی خود را حفظ کنیم.
مدیر کل بحران استانداری البرز گفت:این مانور به منظور آمادگی یگان های امدادی هنگام بروز حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.
مهدی مهرور گفت: در این مانور که به صورت پایلوت در شهرهشتگرد برگزار شد، دستگاههای شرکت کننده در مانور ، تخلیه و اسکان اضطراری، تریاژ بندی (اولویت مجروحان)، راپل، کمک های اولیه، انتقال و رهاسازی را مرور کردند.
وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است،افزود: برگزاری این نوع مانورها نقش بسزایی در یادگیری و آگاهی بخشی اقشار مختلف مردم دارد و ما باید افزایش آگاهی و آموزش به مردم را روز به روز در البرز که در گسل زلزله قرار گرفته است در اولویت برنامه خود قرار دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر