۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۳۹۳۲
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری گلستان در جلسه "قرارگاه پدافند سایبری استان" :
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در جلسه "قرارگاه پدافند سایبری استان" به ضرورت آموزش در حوزه پدافند سایبری به منظور پیشگیری از مخاطرات این حوزه تأکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در جلسه "قرارگاه پدافند سایبری استان" به ضرورت آموزش در حوزه پدافند سایبری به منظور پیشگیری از مخاطرات این حوزه تأکید کرد.

"عبدالرضا چراغعلی" در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان که با حضور دکتر جلایی عضو قرارگاه سایبری کشور برگزار شد، گفت: نهادینه سازی مفاهیم پدافند سایبری در تمامی سطوح آموزشی از مدرسه تا دانشگاه و همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان دولت می تواند سبب کاهش آسیب پذیری ما در حوزه پدافند سایبری شود. وی بیان کرد: طی سالیان گذشته کشور و حتی استان گلستان خسارت هایی را در این حوزه متحمل شده اند که همین امر ضرورت توجه به اصول پدافند سایبری را در تمام سطوح دوچندان ساخته است.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه خواستار تدوین سند چشم انداز کوتاه مدت دستگاهها برای سال 98 در حوزه پدافند سایبری و الزامات آن شد.چراغعلی همچنین با تأکید بر اموزش مستمر کارکنان دستگاهها و مراکز مهم و حساس به استفاده از ظرفیت جوانان و سازمانهای مردم نهاد در حوزه پدافند سایبری تأکید کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش پدافند سایبری با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل در دستور کار دستگاههای استان باشد.

 

در این جلسه دکتر جلایی "عضو قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور" ضمن اشاره به تهدیدات عمده سال 2019 و حملات و تهاجمات گسترده سایبری دشمنان به جهت تخریب و جاسوسی و نفوذ، به نقش و اهمیت مراکز آپا استانها درخصوص رصد و پایش و آگاهی رسانی و امداد رسانی در عرصه سایبری دستگاهها اجرایی استان تأکید نمود و افزود بایستی مراکز آپا تقویت شوند.

وی به نقش مهم شبکه های اجتماعی و تهدیدات آن و ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی خارجی در استان اشاره نمود و افزود : نبایستی کنترل افکار عمومی در دست شبکه های اجتماعی خارجی باشد که این مهمترین تهدید محسوب خواهد شد.

در ابتدای این جلسه "احمد تجری مفرد" مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن بیان اهمیت و ضرورت قرارگاه پدافند سایبری، به مأموریت ها، اهداف کلان و راهبردهای قرارگاه پدافند سایبری اشاره نمود. وی دفاع از سرمایه های سایبری و مصون سازی و پایدارسازی سرمایه های سایبری از طریق پایش و تشخیص تهدیدات، کشف، مدیریت و کنترل آسیب پذیری ها، اعلام هشدارهای لازم، امن سازی، تدوین و انتشار الزامات و اصول امنیت سایبری و مدیریت صحنه عملیات پدافند سایبری در برابر تهدیدات و حملات دشمن را از مأموریت ها و اهداف این قرارگاه عنوان نمودند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر