۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۹۰۷
در همايش ملي معماري دفاعي و امنيتي نظام اسلامي؛
جانشين فرمانده كل سپاه گفت: در منطق اعتقادی گسترش قدرت بايد به‌گونه‌اي باشد كه در هر نقطه عالم بتوان در برابر مستكبران ايستاد و با آنها مقابله كرد.

به گزارش پایداری ملی، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین همایش ملی معماری دفاعی و امنیتی نظام اسلامی اظهار داشت: معماری عملی هویت بخش به ارکان یک جامعه است و در موضوع دفاعی امنیتی هم این رابطه که چگونه پیکربندی و کالبدسازی نیروهای دفاعی را بر اساس ارزش های اسلامی، فرهنگ و روح جهاد در اسلام بنا کنیم.

وی افزود: در فرهنگ ها و نظام های مادی که روح و معنا جایگاه چندان قوی در مسائل مادی از جمله پیکربندی جسمانی نیروهای دفاعی ندارند، این مسئله جایگاهی نداشته باشد؛ اما برای ما که جهاد جزء لاینفکی از ایمان حقیقی ماست این موضوع ارزش خاصی دارد.

سردار سلامی ادامه داد: ما دارای یک فلسفه دفاعی نیرومند هستیم که هویت و شخصیت زنده نظام دفاعی ما را توصیف می کند. فلسفه دفاعی ما منبعث از منبع فیاض الهی قرآن است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قلمرو دفاع و جهاد ما رفع فتنه از روی زمین است و فتنه هرآن چیزی است که با فطرت متعالی بشر در تضاد است، تصریح کرد: در منطق دفاعی اسلام، دفاع فاقد مرز یا محدوده مشخصی است و دایره دفاع ما مستضعفین را در بر می گیرد. در منطق اعتقادی باید برای دفاع از مظلومان و مستضعفان و احیای عدل بجنگیم که این فاقد محدوده خاصی است.

وی افزود: در منطق اعتقادی گسترش قدرت باید بگونه ای باشد که در هر نقطه عالم بتوان در برابر مستکبران ایستاد و با آنها مقابله کرد.

جانشین فرماندهس سپاه گفت: قدرت دفاعی که بناگذاشته بر منطق اعتقادی است، دارای منبع جوشان قدرت است چراکه بخش مهمی از قلب و ذهن انسان ها را در بر میگیرد و همه آنها را برای ایستادگی در برابر ظلم بسیج می کند.

سلامی خاطرنشان کرد: در منطق غیراعتقادی هرکس فقط باور و نگرش سطح خود را دارد. اگر از یک سرباز آمریکایی بپرسید که چرا می جنگید؟ پاسخ خواهد داد it’s my job یعنی این شغل من است؛ در حالی که نیروی اعتقادی برای تحقق اعتقاد خود و تعالی می جنگد.

وی تصریح کرد: وقتی با چنین منطقی عمل می‌کنیم، دوستانی در اقصی نقاط عالم خواهیم یافت که این همان خیزی است که به ایجاد قدرت دفاعی بزرگ منتهی خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: دشمنان تمام توان خود را برای غلبه بر ما در طول این چهل سال متمرکز کردند، اولین کاری که نظام دفاعی ما باید انجام می داد از بین بردن همین تمرکز است. 

سلامی گفت: تحلیل و فرسایش تدریجی قدرت دشمنی که بزرگ اما محدود است یک راهبرد برای خلق پیروزی در شرایط نابرابر است.

وی اظهار داشت: اتفاقی که امروز در منطقه و جهان افتاده و دشمن آن را نفوذ منطقه ای تعبیر می کند، همین است. ما حضور فیزیکی در منطقه نداریم اما نیروهای هم راستا و هم هدف و هم روش با ما حضور دارند.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز یک ساختار منفصل از نظر فیزیکی و متصل از نظر اعتقادی هستیم؛ این نفوذ نیست بلکه وسعت و دربرگیرندگی مفاهیم یک انقلاب است که در سایر نقاط تکثیر شده و هیچ کس نمی‌تواند این اتصال معنوی را از بین ببرد و گسستنی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر