۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۳۸۸۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:
امیرمحمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان به همراه اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل از زیرساخت های کارخانه سیمان سبز دیلمان بازدید کردند

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امیرمحمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان به همراه اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل  از زیرساخت های کارخانه سیمان سبز دیلمان  بازدید کردند .


دبیر شورای پدافند غیرعامل در حاشیه این بازید اظهار داشت  پدافند غیرعامل برای کشور ما که مورد تهدیدات گوناگون واقع است، از اهمیت مضاعفی برخوردار بوده و باید در کلیه اقدامات و برنامه‌‌ها ملحوظ نظر واقع شود.


امیر محمدپور ادامه داد: هدف از اهمیت دادن به موضوع پدافند غیرعامل، کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساخت و سازها، تجهیزات حیاتی، حساس و مهم کشور و محیط زیست علی رغم حملات حساب شده و مخرب دشمن، استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیر بنایی، تأمین نیازهای حیاتی، تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ و حفظ محیط زیست به عنوان محیط زندگی است.


معاون هماهنگ کننده قرارگاه زیستی استان اظهار داشت : کشور ایران دارای محیط زیست غنی و سرشار از موهبت‏های الهی است. تلفیق آب و هوایی متنوع و توپوگرافی شگرف این کشور و موقعیت راهبردی موجب آن شده که ایران را چهار راه محیط زیست جهان بنامند. ایرانیان به دلیل دارا بودن روحیه استقلالخواهی و آزادگی که در تعالیم مذهبی و حتی به صورت اشعار حماسی مشهود است همواره مورد توجه و بعضاً عناد مردمان و حکمرانان دور و نزدیک خود در تاریخ بوده‏اند.


وی ادامه داد: در شرایط حاضر که کشور ایران عزم خود را برای تابندگی بیشتر در میان کشورهای منطقه جزم نموده است، یکی از مهمترین راه کارها و دغدغه های مدیریتی بایستی حمایت و بهسازی محیط زیست باشد تا پتانسیل قابل توجهی برای مقابله با هر نوع تهدید به وجود آید.


امیر محمدپور اذعان داشت : مقررات و اصول پدافندی در ساخت و ساز کارخانه‌های این چنینی باید رعایت گردد، علاوه بر آن کیفیت محصول تولیدی این کارخانه در استحکام ساخت وساز ساختمانی و پیشگیری از تخریب در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و دشمن‌ساز امری جدایی‌ناپذیر و مهم است .


وی افزود:کارخانه سیمان سبز دیلمان با توجه به اینکه در منطقه بسیار زیبای دیلمان قرار دارد می بایست استاندارد های لازم محیط زیست را رعایت کند و ما در پدافند زیستی که یکی از رویکردهای 8گانه پدافند غیرعامل است، به نکته  در 6 حوزه انسان، دام، غذا، آب آشامیدنی، محیط زیست و کشاورزی توجه می کنیم.


دبیر قرارگاه زیستی استان گیلان بیان کرد: در چرخه پدافند زیستی باید اقداماتی هدفمند و هماهنگ در برابر تهدیدات زیستی با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی و کاهش پیامدهای ناشی از این تهدیدات صورت پذیرد.این اقدامات زنجیره‌ای از فعالیت‌ها را از پایش، آشکارسازی، اعلام هشدارها، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت، امدادونجات، درمان، بازیابی و بازتوانی و رفع آلودگی ناشی از تهدیدات زیستی شامل می‌شود.


محمدپور ادامه داد: انجام مطالعات آمایش سرزمین برای بررسی و تدقیق موقعیت استقرار تأسیسات و مراکز مهم و حیاتی در دست اجرا و یا در حال بهره‌برداری استان با درنظر گرفتن شرایط جغرافیایی، عوارض طبیعی و انسانی محیط زیست منطقه و رعایت ملاحظات زیست‌محیطی به منظور کاهش ریسک و آسیب‌پذیری در برابر خطرات و تهدیدات و کاهش تلفات انسانی و خسارت و افزایش قدرت پایداری از دیگر اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود.


در ادامه قدمی مدیرکارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان اظهار داشت کارخانه سیمان گیلان سبز با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن کلینکر و ظرفیت تولید روزانه 3 هزار و 400تن سیمان خاکستری، در سال 91 با سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع معدنی کاوه پارس -از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی - به بهره برداری رسید .


وی ادامه داد:  این کارخانه در دامنه رشته کوه های البرز شمالی واقع در استان گیلان، 80 کیلومتری رشت در منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل واقع شده است.


وی افزود: ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروی های مختصص بومی ، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه ، بهره وری بیشتر از منابع غنی موجود در معادن به عنوان مواد اولیه ، تامین نیاز بازار منطقه با پیش بینی نیاز استان جهت توسعه پایدار و ظرفیت های صادراتی و انتقال و بکارگیری آخرین فناوری و تکنولوژی تولید بر اساس استاندارد های زیست محیطی روز اروپا ، انگیزه احداث شرکت صنایع سیمان گیلان سبز را رقم زد.


قدمی ادامه داد این واحد تولیدی با دسترسی به معادن بسیار غنی ، شرایط منحصر به فردی را در میان سایر تولیدکنندگان منطقه به خود اختصاص داده و با اتکا به تجارب ارزشمند مدیران ، مهندسان و کارکنان و با به کار گیری پیشرفته ترین تکنولوژی و ماشین آلات روز دنیا ، قادر به تولید انواع سیمان های مقاومت بالا و ضد سولفات با آلکالی پائین است؛ آنچنان که یکنواختی مواد اولیه از جمله آهک و مارن به تولید سیمان با حداقل نوسان منجر شده و از این نظر مشتریان همواره محصولی ممتاز دریافت خواهند کرد.


مدیر کارخانه سیمان گیلان سبز در مورد اشتغال زایی این پروژه در منطقه گفت: این کارخانه به طور متعارف برای حدود 350 نفر مستقیماً و برای بیش از 2000 نفر بطور غیر مستقیم ایجاد اشتغال ایجاد می کند. وی ایجاد صنایع را اصلی ترین ابزار توسعه، و پرورش نیروی انسانی را گرانبهاترین سرمایه های هرکشور ذکر کرد که در توسعه مناطق محروم نقش مؤثری ایفا می کند .


و ی خاطرنشان ساخت: نیاز استان به سیمان از یکسو و منابع غنی معدنی از سوی دیگر و همچنین فراهم بودن زمینه صادرات، عواملی بودند که احداث کارخانه سیمان گیلان سبز را توجیه کردند. قدمی به اثرات اجتماعی و اقتصادی احداث کارخانه اشاره کرد و گفت: رفع نیاز مصارف استان در تمامی زمینه های ساخت و ساز ، تأمین نیاز طرح های عمرانی و صنعتی استان به سیمان و کاهش هزینه های تمام شده پروژه ها ، صرفه جویی در مصرف سیمان با تولید سیمان های با کیفیت برتر ،کاهش هزینه حمل و توسعه امور زیربنایی استان خصوصاً در مناطق دیلمان ، ایجاد اشتغال محلی و به کارگیری مستقیم و غیر مستقیم تعداد زیادی از نیروهای بومی، بکارگیری متخصصین مورد نیاز با توجه به وجود مراکز علمی - دانشگاهی و حرفه ای در استان گیلان و ایجاد زمینه های ممانعت از مهاجرت روز افزون نیروی انسانی از منطقه به لحاظ فراهم سازی بسترهای کسب و کار، تنها بخشی از اثرات پیش بینی شده کارشناسان ما در بخش اجتماعی و اقتصادی احداث این کارخانه محسوب می شود . وی ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه را از پیشرفته ترین فناوری روز اروپا معرفی کرد که به لحاظ مسائل زیست محیطی بالاترین استانداردهای روز اروپا را دارند. همچنین وجود سه معدن در نزدیکی کارخانه را از مهمترین مزیت های منطقه ای کارخانه دانست که براساس مطالعات تفضیلی انجام شده پروژه ، از بهترین نوع معادن به شمار می رود به طوری که محصول تولیدی را از سایر تولیدکنندگان سیمان منطقه متمایز می کند .


در انتها امیر محمدپور به همراه اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل از زیرساخت های کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان بازدید کردند 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر