۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۳۷۷۳
کارگاه آموزشی پدافند سایبری با حضور مسئولین و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی ، فرمانداری ها و شهرداری ها در سالن یادگار امام استانداری برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،کارگاه آموزشی پدافند سایبری سایبری با حضور مسئولین وکارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رابطین پدافند غیر عامل دستگاههای اجرایی ، فرمانداری ها و شهرداری ها در سالن یادگار امام استانداری برگزار شد .

در ابتدای این دوره مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان بر ایمن سازی زیر ساخت ها و ساختار های حیاتی ،حساس و مهم و ارتقاء مداوم و مستمر امنیت حوزه سایبری تأکید کرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در کارگاه آموزشی پدافند سایبری بر امن سازی زیر ساخت ها و ساختار های حیاتی ،حساس ،مهم و ارتقا ء مداوم و مستمر امنیت حوزه سایبری و استمرار خدمات رسانی تاکید کرد .

ایرج کارخائی گفت : یکی از اهداف و رسالت های پدافند غیر عامل استمرار خدمات رسانی عمومی از سوی دستگاه ها اجرایی است به طوری که زیر ساخت ها و سرمایه های ملی و دستاورد های بزرگ کشور پایدار و برقرار بمانند و آسیب پذیری نداشته و مصون سازی گردند .

ایرج کار خائی افزود : در آ ستانه بهمن ماه و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چهل سالگی آن قرار داریم که در طول این سال ها دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با وجود ناکامی های پی در پی –هیچگاه از کینه توزی و عداوت دست بر نداشته و هدفی جز ضربه زدن به انقلاب ، حاکمیت استقلال ،کیان و هویت ایرانی و اسلامی ما را ندارند که در این عرصه نیاز است با هوشیاری و در جهت خنثی سازی تهدیدات دشمن و حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نمود .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : امروز با رشد بی سابقه هوشمند سازی زیر ساخت ها و گسترش و گستردگی فضای سایبری ، ماهیت تهدیدات جنگ ها از حوزه نظامی به حوزه فناوری نوین تغییر شکل داده است از عامل به غیر عامل و از سخت به نرم تبدیل شده است که ضرورت مصون سازی زیر ساخت ها و دارایی های سرمایه ای چون تأسیسات آب ، برق ،گاز ،بانکداری ،ارتباطات ،مرکزا ثقل و حیاتی که هر گونه خلل در آن برای مردم مشکل آفرین است ضروری و اجتناب ناپذیر است .

ایرج کارخائی در ادامه یاد آور شد : با توجه به این که یکی از محورهای تهدید دشمن حملات سایبری به دستگاه ها و زیر ساخت هاست مانند حملات سایبری اخیر دشمن به شبکه ارتباطی کشور که در این رابطه نیاز است با دقت ،توجه و جدیت بیشتری مسئولین ،کار شناسان و رابطین به موارد امنیت حوزه فناوری رسیدگی کنند و آمادگی های لازم را کسب نمایند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان به چند مورد از اهداف و اصول پدافند سایبری کشور و حفظ اصول ایمنی سایبری اشاره کرده و ازکارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی و رابطین پدافند غیرعامل خواستار رعایت آن شد که از مهم ترین آن ها می توان به رصد و پایش ،پاکسازی و بازیابی انواع تهدیدات در حوزه سایبری وانجام تست نفوذ ،تمرین و مانور برای شناسایی نقاط چالشی و ضعف در حوزه سایبری و ارائه راهکار برای برطرف کردن آن و آموزش مجموعه پرسنل و کارمندان ادارات با اصول پدافند سایبری و اطلاع رسانی به موقع از وجود تهدید در حوزه سایبری به اداره کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان اشاره نمود .

در ادامه مهندس واعظی نژاد از اساتید و مدرسین قراگاه پدافند سایبری کشور در کارگاه آموزشی مطالب متنوع و تخصصی در حوزه سایبری را ارائه نمود .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر