۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۳۷۰۰
مدیر کل راه آهن استان تهران:
مدیرکل راه‌آهن استان تهران گفت: ادوات و تجهیزات تونل ریلی در منطقه 18 توسط سارقین بسیار ناامن شده بود لذا این افراد که اموال مسروقه را در محله خلازیر به فروش می‌رساندند دستگیر شدند.

به گزارش پایداری ملی، عابدین هادی‌نژاد مدیرکل راه‌آهن استان تهران در مراسم افتتاح اولین درزین از پلیس راه‌آهن گفت: اتفاقاتی که در مجموع ریلی استان تهران اتفاق افتاد سبب شد درزین پلیس به عنوان مینی‌بوس ریلی را با آرم و تجهیزات پلیس مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: از شهریور ماه که بنده در راه‌آهن تهران حضور یافتم در کیلومتر 46 راه‌آهن تهران- قم دچار سرقت شدیم و سارقان ادوات پابند را مورد سرقت قرار دادند و همین مورد سبب شد تا ما در تاریخ 18 شهریور شاهد سانحه‌ای در واگن‌ها باشیم. در این سانحه چند واگن ما از ریل خارج شدند و محور راه‌آهن ما در قم و به سمت اهواز مسدود شد.

مدیرکل راه‌آهن استان تهران افزود: همان ابتدا شناسایی عوامل سرقت انجام شد و مجموع پلیس تهران عزم جدی خود را برای دستگیری سارقان انجام داد که همان روز این افراد دستگیر شدند.

هادی‌نژاد بیان کرد: بر اثر این صانحه یک میلیارد و 900 میلیون تومان خسارت وارد شد که پس از سانحه محور‌ها بازگشایی و واگن‌ها به سمت تعمیرگاه‌ها اعزام شدند. روی هر واگن سه کانتینر حامل ورق داشتیم که سانحه برای آن اتفاق افتاد و تصمیم گرفتیم عامل ایجاد سانحه باید دستگیر شود.

وی گفت: اتفاقاتی که در پلیس راه‌آهن افتاد سبب شد تا سرقت حتی پیچی از قطار مانند سرقت اسلحه تلقی شود که این مورد توسط سرهنگ ملکی اعلام شد.امروز امنیت کامل خطوط وجود دارد و دستور سرهنگ ملکی برای سه مسیر تعریف شده است که به هر طریق یا هر وسیله نقلیه امنیت برقرار شود.

مدیرکل راه‌آهن استان تهران افزود: برای تامین امنیت درزین تازه تحویلی به پلیس راه‌آهن تهران اختصاص یافت که این پلیس ریلی اولین بار است در راه‌آهن کشور ایجاد می‌شود. تونل ریلی در منطقه 18 به طول 10 کیلومتر وجود دارد که درگیر مشکلاتی شده است. این تونل توسط سارقین بسیار ناامن شده بود لذا دستور ویژه‌ای صادر شد و در پی آن 38 نفر سارق دستگیر شدند که ادوات مربوط به شرکت راه‌آهن را همراه خود داشتند. برخی از این افراد سلاح سرد و گرم همراه خود داشتند و ایجاد ناامنی بسیاری می‌کردند. لذا ما در زمینه ساماندهی این تونل از پلیس راه‌آهن تشکر می‌کنیم.

هادی‌نژاد بیان کرد: پس از اقدامات انجام شده مشخص شد اموال مسروقه در محله خلازیر به فروش می‌رسد. اگر در کار برخی افراد که خرید و فروش ضایعات می‌کنند ادوات ریلی به هر اندازه‌ای وجود داشته باشد افراد بدانند جرم‌شان سنگین است و نباید به هیچ وجه اقدام به خریداری این اموال مسروقه کنند لذا تشدید برخورد با مخالفان علی‌الخصوص راه‌آهن در دستور کار قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر