۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۳۶۴۰
علی‌ذاکری خبر داد
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در مرکز فناوری عصبی این دانشگاه گام‌های موثری برای کمک به بیماران قطع نخاعی انجام شده است.

به گزارش پایداری ملی، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران دارای ۱۵ دانشکده در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه و یک دانشکده هنر و معماری است، گفت: دانشجویان این دانشگاه بیشتر از طریق رشته ریاضی وارد این دانشگاه می‌شوند.

وی افزود: تاکنون سه برنامه راهبردی در ارتباط با صنعت در دانشگاه علم و صنعت ایران اجرایی شده و یک برنامه راهبردی نیز در حال اجراست.

  رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اضافه کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشکده مهندسی راه آهن در راستای توسعه ریل‌های مترو و راه‌آهن بین شهری کمک‌های فکری و علمی می‌کند و در حوزه خودرو نیز دانشکده مهندسی این دانشگاه در زمینه طراحی و پژوهش خودرو مشغول فعالیت است.

ویادامه داد: در چندسال اخیر دو دانشکده کم‌نظیر در کشور شامل دانشکده مهندسی پیشرفت و فناوری‌های نوین در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شده است که در حوزه ماهواره، انرژی و نانو فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران خاطر نشان کرد: دانشکده‌های جدید این دانشگاه کاملاً کاربردی و در ارتباط با صنایع هستند و دانشکده‌های قدیمی‌تر نیز که بعضاً قدمتی ۹۰ ساله دارند و در حوزه مهندسی برق، عمران، مواد و صنایع فعال هستند با صنایع کشور ارتباط تنگاتنگ دارند به طوری که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت در صنایع دولتی و خصوصی به عنوان مدیر یا کارشناس حضور دارند و چرخ های صنعت کشور را به حرکت در آورده اند.

ذاکری یادآورشد: در دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه رشته طراحی صنعتی در دوره کارشناسی ارشد دایر است و همکاران هیئت علمی دانشگاه که از داخل و خارج کشور هستند، فعالیت‌های علمی مهمی همچون طرح ساخت خانه‌های سریع النصب در مراکز زلزله را انجام می دهند که مورد تایید قرار گرفته و امیدواریم عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت:  از شش طرح در طول سال جاری رونمایی کردیم؛ طرح لکه‌روبی که توسط اعضای هیات علمی جوان این دانشگاه انجام شد در صرفه جویی ارز در کشور بسیار موثر بود به طوری که در دانشکده مهندسی پیشرفت ار حوزه مدیریت کسب و کار نیزکه فعال است، از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و مرکز نوآوری و فناوری نیز در راستای حمایت از ایده‌های نخبگان در سال جاری در دانشگاه علم و صنعت راه اندازی شد.

ذاکری با اشاره به ارتباط و تعامل نزدیک مسئولان دانشگاه‌ها با یکدیگر گفت: رؤسای دانشگاه‌های سطح یک، هردو ماه یک بار با یکدیگر ملاقات دارند و مشکلات را بررسی می‌کنند، این موضوع در حالی است که اگرمشکلات در قالب تعریف مساله توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود، اعضای هیات علمی دانشگاهها به رفع آن کمک خواهند کرد.

وی درباره پیشرفت‌های اخیر دانشگاه علم و صنعت ایران به فعالیت‌های مرکز فناوری عصبی این دانشگاه اشاره کرد که در راستای انجام فعالیت ها در این بخش، پژوهشگران دانشگاه توانسته‌اند گام های موثری را برای کمک به بیماران قطع نخاعی بردارند.

وی افزود: در دانشگاه علم و صنعت ایران از همکاری‌های بین دانشگاهی و مشترک اعضای هیات علمی حمایت می‌شود و این امتیازات در آیین نامه‌های پژوهشی ما لحاظ شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر