۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۲۷
چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل که در سالن شهید آوینی فرمانداری شهرستان سیاهکل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان صبح امروز در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل  که در سالن شهید آوینی فرمانداری شهرستان سیاهکل برگزار شد اظهارداشت: راهکار مقابله با تهدیدات سیاسی دشمن ایجاد وحدت و تک صدایی با محوریت رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنان دانست و گفت: باید دشمنان ما تنها یک صدا از کشور بشنوند و یک تصویر قدرتمند از جمهوری اسلامی باید در مقابلش چشم دشمنان باشد به همین دلیل همه ما باید تلاش کنیم تا یک چهره قدرتمند از دولت در مقابل دشمن ایجاد شود

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان اظهار داشت :در سال جاری نقشه های بسیاری علیه جمهوری اسلامی طراحی شد و دشمن به دنبال ایجاد تابستان داغ برای ما بودند اما توانستیم به خوبی از این مسائل عبور کنیم

وی ادامه داد : تمرکز و فشار آمریکایی ها بر اساس آنچه خود اعلام کرده‌اند فشار ما دون جنگ است، آن ها در ابتدا موضوع خروج از برجام را در پیش گرفتن تا با خروج از آن تحریم و فشار را به ما تحمیل کنند و بتوان به اهداف خود برسند. آن ها در کنار تحریم عملیات های مکملی را نیز به کار گرفتند و فکر می‌کردند با فشار اقتصادی بر مردم می توانند به اهداف خود برسند، اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند طرح براندازی را دنبال کنند،و در یک عقب نشینی آشکار مسئله فشار برای تغییر رفتار جایگزین کردند.

امیرمحمدپور با بیان اینکه آمریکا محور همه اقدامات خود علیه ایران را گروهک منافقین قرار داده بود اظهار داشت: آمریکایی ها در شهریور فهمیدند که اطلاعاتی که گروهک منافقین در اختیار آنها قرار می‌دهد مبتنی بر واقعیت نیست، همه برنامه ها آمریکایی ها و تلاش آنها برای آشوب در جامعه با هوشیاری و آگاهی مردم با شکست روبرو شد. البته یکسری مسائل در کشور وجود داشت که با رویکرد انسجام و وحدت توانستیم به خوبی تهدیداتی را که برای ایجاد تابستان داغ ایجاد کرده بودند را پشت سر بگذاریم.

سفر مخفیانه ترامپ به عراق نشانه شکست آنها در منطقه است

وی ادامه داد: اروپائی ها با بیان تلاش برای حفظ برجام می خواستند در عین این که برجام را حفظ می کنند، زمینه فشار را برای آمریکا ایجاد کند و امروز می بینیم وقت کشی را پیش گرفته اند، مسئولان باید بدانند که راهکارهای اروپا نمی‌تواند برای ما مشکل گشا باشد پس باید به دنبال یک راه حل بهتر باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به عراق گفت: سفر مخفیانه ترامپ به عراق که در تاریکی شب و بدون اطلاع قبلی انجام شد نشان داد که سیاست‌های آنها در عراق شکست خورده است و به دلیل همین بود که آنها تصمیم به خروج از سوریه گرفتند.

 دشمن با راهبرد جدید سایبری دنبال رویکرد تهاجمی تر نسبت به گذشته استوی با اشاره به سند های راهبردی تازه منتشر شده آمریکا اظهار داشت: در اسناد های راهبردی جدید آمریکا مسائل تازه مطرح شده که باید به آن توجه کرد آن ها در حوزه سایبر تاکید کردند که باید کنترل فضای سایبر را در اختیار خود داشته باشندو این نشان می دهد که احتمال تحریم سایبری و تحمیل هزینه های آن بر کشور ما وجود دارد آن ها می‌خواهند کاری کنند که خدمات پایداری در کشور ما با مشکل روبرو شود، مسئله دیگری که احتمال دارد از سوی آنها دنبال شود قطع اینترنت به صورت نقطه ای و مسئله دیگر اجرای عملیات آفندی به زیرساخت های کشور است که باید برای مقابله با حمله‌های سایبری دشمنان آماده بود.دکتر محمدپور  راهبرد دیگر دشمنان علیه کشورمان را تهدیدات ترکیبی دانست و گفت: آمریکایی ها اتاق عملیاتی علیه کشور ما تشکیل داده‌اند تا اقدامات علیه ایران به صورت هماهنگ و در این اتاق جنگ تصمیم گیری شود. این نشان می‌دهد که آن ها شمشیر را از رو بستند و تهدیدات را به صورت آشکار مطرح می‌کنند و این نماد دشمنی علنی و رسمی آمریکا علیه ایران است. 

احتمال بهره برداری از اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی وجود دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان  یکی از کارکرد شبکه های اجتماعی را اطلاع رسانی به مردم اعلام کرد و گفت: متاسفانه با فراگیری شبکه های اجتماعی خارجی اطلاعات مردم ما در اختیار آنان قرار گرفته است و ما به دلیل عدم هماهنگی و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی نتوانستیم نیاز مردم به شبکه‌های اجتماعی را در داخل تامین کنیم و به همین دلیل همچنان اطلاعات مردم ما در اختیار تلگرام، طلا تلگرام و هات گرام است.

وی افزود : دشمنان ما می‌توانند از اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی در راستای اهداف خود استفاده کنند. شبکه های اجتماعی و فضای سایبر می‌تواند امنیت ملی کشور ما را با تهدید روبرو کند زیرا این شبکه ها امکان عملیات را به دشمنان می‌دهد.

استراتژی و راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان مقاومت است

دبیرشورای پدافند غیرعامل استان گیلان  استراتژی جدید امریکا علیه ایران را جنگ ترکیبی دانست و گفت : دشمن مردم را هدف اصلی اقدامات ضد ایران قرار داده و با ابزار رسانه ، سایبر و شبکه های اجتماعی اهداف خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی کنیم گفت: راهبردی که مقام معظم رهبری انتخاب کرده اند رویکرد مقاومت است پس استراتژی و راهبرد های ما هم باید بر همین اساس اتخاذ شود.

 وحدت و تک صدایی در برابر دشمن راه مقابله با تهدیدات سیاسی دشمن است

وی راهکار مقابله با تهدیدات سیاسی دشمن را ایجاد وحدت و تک صدایی با محوریت رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنان دانست و گفت: باید دشمنان ما تنها یک صدا از کشور بشنوند و یک تصویر قدرتمند از جمهوری اسلامی باید در مقابلش چشم دشمنان باشد به همین دلیل همه ما باید تلاش کنیم تا یک چهره قدرتمند از دولت در مقابل دشمن ایجاد شود از سوی دیگر نباید ضعف‌های موجود کشور را بزرگ نمایی کنیم به عبارت دیگر نباید هیچ پیام ضعفی از داخل کشور به بیرون مخابره شود.

دبیرشورای پدافندغیرعامل استان گیلان گفت: اگر دشمن احساس کند که کشور دچار ضعف شده است، حتما به دنبال آسیب رساندن به کشور می‌رود.

نشان دادن شهرهای موشکی یک راهبرد استراتژیک برای نشان دادن توانایی کشور برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی دشمنان بود تا آن ها دچار اشتباه استراتژیک نشود، شهرهای موشکی نشان داده شد تا جنگ نشود.
وی ادامه داد: دشمنان باید به خوبی بدانند که اگر یکی بزنند ده تا می خورند همین نمایش اقتدار موجب شد آمریکایی به این نتیجه برسند که در خلیج فارس و حوزه زمینی نمی توانند با ایران وارد جنگ شوند.

امیر محمدپور گفت: در شرایطی فعلی نباید به اختلافات دامن زد و همه باید در مقابل دشمن وحدت داشته باشیم ، همه باید تهدیدات حوزه ای که در آن فعالیت دارند را به خوبی بشناسند و برای مقابله با آن آماده باشند .

مهمترین وظیفه اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستانها رصد ، پایش و شناسایی انواع تهدیدات در سطح شهرستان در عرصه پدافندغیرعامل می باشد بر این اساس باید برای اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید از همه ی پتانسیل های وظرفیتهای موجود درسطح شهرستان بهره گرفت و ضمن توجه جدی به تهدیدات و راهکارهای عملی برای مقابله با آنها طرحی وبرنامه ریزی و اقدام نمود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: در پدافند غیر عامل باید تلاش کنیم تا میزان آسیب پذیری را کاهش و کنترل حوزه های مختلف را در اختیار داشته و تداوم کارکرد زیرساخت ها را در شرایط مختلف ادامه دهیم. باید برای همه حوزه ها طرح پاسخ به تهدید داشته باشیم و با آموزش مناسب و برگزاری رزمایش های متعدد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده باشیم.

در ابتدای این جلسه روسا و دبیران  کمیته های پنچ گانه شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل  گزارشات کمیته های تخصصی خود را  ارائه نمودند.

در انتها حکم صادره از سوی دکتر سالاری استاندار و رییس شورای پدافند غیرعامل استان گیلان مبنی بر انتصاب محمود صوفی  بعنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل  توسط امیر محمدپور به وی اهدا گردید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر