۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۳۵۹۵
عضو شورای شهر قزوین تاکید کرد؛
عضو شورای شهر قزوین بر بازسازی زیرساخت‌های شهر در حوزه پدافند غیرعامل تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین در جلسه علنی پارلمان محلی گفت: در حوزه پدافند غیرعامل باید به سمت بازسازی زیرساخت‌های شهر حرکت کنیم.

چگینی تصریح کرد: تا چه زمانی نیرو‌های زحمتکش خدماتی باید برای رفع مشکلات آب‌گرفتگی به زحمت بیافتند؟

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها باید به قدری مناسب باشند تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به بارش‌های اخیر شهر افزود: بارندگی یک نعمت الهی است اما به علت اینکه در شهر زیرساخت‌های لازم را برای هدایت آب‌های سطحی نداریم، این نعمت به نگرانی شهروندان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از هر اقدامی باید به امور زیرساختی بپردازیم تا طغیان‌ها، سیلاب‌ها و نزولات آسمانی، برای مدیران شهری و شهروندان نگرانی ایجاد نکند.

چگینی اضافه کرد: بین سال‌های ۸۲ تا ۸۶ موضوع جمع آوری آب‌های سطحی در دستور کار شهرداری وقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی این پروژه، در بیشتر مسیرهایی که آب‌های سطحی جاری می‌شد، لوله‌های هزار جا‌گذاری و آب‌های سطحی به بیرون شهر هدایت شد.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین به مشکلاتی که قبل از اجرای طرح فوق برای شهروندان به وجود می‌آمد، اشاره کرد و گفت: مواردی وجود داشت که در زمان بارش باران، خانه‌ای تا سقف، زیرآب قرار می‌گرفت.

چگینی یادآورشد: هر طغیانی که اتفاق می‌افتاد، ضلع جنوبی خیابان طالقانی زیر آب قرار می‌گرفت و به علت نبود زیرساخت، این آب به منازل افراد وارد می شد به طوری که در شورای شهر کمیته‌ای به نام کمیته رسیدگی به سیل‌زدگان داشتیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین متذکر شد: شهر قزوین در مسیر رودخانه و سیلاب قرار دارد به طوری که بلوار شهید باهنر در بستر رودخانه وشتق قرار گرفته است.

چگینی افزود: همچنین رودخانه ارنجک و دیگر رودخانه‌هایی که آب آنها وارد شهر می‌شود، آسیب‌زا هستند و باید برای آن‌ها فکری اساسی شود.

وی در پایان به پل‌هایی که در گذشته احداث شده، پرداخت و گفت: این پل‌ها برای حجم ترافیک امروز طراحی نشده بودند.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: به عنوان مثال پل ناصر آباد با مشکلاتی از قبیل رفت و آمد و همچنین ورود آب‌های سطحی به زیر پل مواجه است.

چگینی تصریح کرد: در این زمینه نیز باید با مشارکت دستگاه‌هایی که چنین تصمیماتی را اتخاذکردند چاره‌ اندیشیده شود.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر