۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۵۹۴
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به دلیل رانش زمین و مسدود شدن مسیر رودخانه احتمال دارد سدبالادست این منطقه طغیان کرده و ۴ روستا به زیر آب برود.
به گزارش پایداری ملی،  غلامرضا آقا میرزایی اظهار داشت: بارش سنگین برف طی روز‌های گذشته موجب رانش زمین در جاده الیگودرز به زز و ماهرو و تخریب جاده در حدود ۳۰۰ متر شده است.

وی افزود: بر آورد کارشناسان این است که بر اثر این جاده حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب خاک وارد دره شده که این موضوع مسیر رودخانه رو مسدود کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: این زمین لغزش موجب مسدود شدن راه ۱۴۰ روستای زز و ماهرو با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر شده که تردد از مسیر سپیددشت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این حادثه موجب قطع شدن برق و فیبر نوری منطقه شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مطرح است این بوده که احتمال دارد در صورت برگشت آب، سد بالا دست پر شده و مجتمع پرورش ماهی ۳۵۰ تنی و ساختمان راهداری را تخریب کند.

آقا میرزایی عنوان کرد: همچنین امکان دارد در صورت پر شدن سد دیوار هایل که سد بر روی آن است تخریب‌شده و پس از آن طغیان سد و رودخانه به یک مجتمع هزار تنی و ۴ روستا و همچنین تأسیسات پروژه قم رود آسیب جدی وارد کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر