۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۵۷۰
یک روزنامه آلمانی به مناسبت دومین سالگرد ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" در مطلبی تصویری که آمریکا در این دوران ارائه داده است را ناجور و شرم آور ارزیابی کرد.

به گزارش پایداری ملی، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی با توجه به دومین سالگرد عهده داری ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا نوشت: روز یکشنبه مصادف با 20 ژانویه حدود دو سال است که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرده است و حدود نیمی از اولین دور ریاست جمهوی اش به پایان رسیده است. تصویری که آمریکا تحت ترامپ ارائه داده است شرم آور و ناجور است.

نویسنده در ادامه به عواقب تعطیلی طولانی مدت دولتی در آمریکا اشاره کرده و نوشت: حدود یک ماه است که بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل شده است. نماینده دولتی آمریکا در مجمع سالانه اقتصادی داووس شرکت نمی کند. کارکنان دولتی در تعطیلات اجباری سوپ می خورند و پلیس و مرزبانان بدون حقوق در این کشور کار می کنند. این تعطیلی طولانی مدت در تاریخچه آمریکا بر اثر مناقشات بودجه ای بین ترامپ و کنگره بر سر دیوار مرزی با مکزیک ایجاد شده است.

 در ادامه این مطلب آمده است: منافشات بر سر بودجه پیامد منطقی یک استراتژی است که ترامپ از اولین روز عهده داری مسئولیت خود دنبال می کند. وی برای هر آمریکایی اعمال سیاست می کند که وی را انتخاب کرده و تنها رئیس جمهور این گروه است. نتیجه دوران ریاست جمهوری ترامپ در نظر این گروه بد نیست.

نویسنده در ادامه با اشاره به برخی سیاست های ترامپ از جمله خروج وی از توافق پاریس و محدودیت های گسترده علیه مهاجران نوشت: اما یکی از مهم ترین وعده های ترامپ یعنی ساخت یک دیوار حائل در مرز با مکزیک همچنان برآورده نشده باقی مانده است.

نویسنده در ادامه به عدم محبوبیت ترامپ همچنین در آمریکا اشاره کرده و نوشت: بر اساس جدیدترین نظر سنجی موسسه گالوپ در دو سال ابتدایی ریاست جمهوری ترامپ تنها 40 درصد شهروندان وی را تایید کرده اند.  بر این اساس هیچ یک از رئیس جمهوری های سابق آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم منفورتر از ترامپ نبوده است. این نشان می دهد که ترامپ نتوانسته است حتی کمی طرفداران خود را افزایش دهد و همچنین هرگز برای این منظور تلاش نکرده است.

در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا حزب ترامپ بسیاری کرسی ها را در مجلس نمایندگان از دست داد و عواقب این کاهش قدرت را حالا احساس می کند به گونه‌ای که در حالی که رئیس جمهور در کاخ سفید حضور دارد مخالفانش جلوی دروازه ها تجمع می کنند.

این روزنامه آلمانی در بخش پایانی این مطلب نوشت: هر چقدر ترامپ تنهاتر می شود به همان اندازه بیشتر به وفادارترین طرفدارانش احساس تعهد می کند. وی همچنان تلاش می کند سیاستی را دنبال کند که حمایت این طرفداران را برای خود تضمین کند. در دو سال گذشته دونالد ترامپ ایده هایی داشت که وزرا و مشاورانش هنوز نتوانسته اند وی را از آن باز گردانند از جمله این ایده ها خروج آمریکا از ناتو و سیاست هایش در قبال ایران است.

بحران اخیر تعطیلی طولانی مدت دولتی در آمریکا نشان داد که رئیس جمهور دیگر از دنبال کردن سیاستی در لبه پرتگاه باکی ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر