۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۶۱
منابع خبری از شلیک دو فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» و «زلزال-۲» به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان تعز واقع در جنوب یمن و منطقه جازان واقع در جنوب عربستان خبر دادند.

به گزارش پایداری ملی، یمنی‌ها روز یکشنبه مجموعا دو فروند موشک بالستیک یمن را به تعز در جنوب این کشور و منطقه جازان در جنوب عربستان شلیک کردند.

نیروهای یمنی روز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۲» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در تعز واقع در جنوب یمن شلیک کردند.

منابع یمنی می‌گویند که این موشک دقیقا بر سر «منافقان» مستقر در پادگان «خالد» در استان تعز فرود آمده است.

شبکه المسیره گزارش داد که یگان موشکی یکشنبه‌شب نیز یک فروند «زلزال-۱» به سمت شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در شرق جبل النار واقع در منطقه جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

یک منبع نظامی یمن گفت که در این حمله موشکی، چند نفر از شبه نظامیان کشته و تجهیزات نظامی آنها منهدم شدند. پس از آن نیز عملیات تهاجمی نیروهای یمنی در شرق جبل النار صورت گرفت و سلاح‌های آنها به غنیمت گرفته شد.

عربستان‌‌ سعودی با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است و پس از آن بود که یمن بی‌دفاع و بی‌سلاح به فکر چاره‌ای برای دفاع از خود و پاسخ به تجاوزات بی‌وقفه متجاوزان افتاد و به ساخت و تولید انواع و اقسام موشک روی آورد.

بیشتر این موشک‌ها از نوع «زالزل-۱»، «زلزال-۲» و «بدر- ۱» و «بدر- p1» هستند که جز موشک‌های بومی یمن محسوب می‌شوند. شلیک این موشک‌ها در سال گذشته میلادی بیش از سال‌های قبل از آن بود و به همین دلیل یمنی‌ها پارسال ( سال ۲۰۱۸) را «سال موشکی یمن» نامگذاری کرده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر