۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۳۵۶۰
رودی جولیانی:
در ادامه تناقض‌های مربوط به پروژه ساخت برج ترامپ در مسکو، «رودی جولیانی» وکیل ترامپ اذعان کرد که ساخت این برج تا ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 2016 در حال پیگیری بود.

به گزارش پایداری ملی، رودی جولیانی وکیل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با برنامه «میت د پرس» شبکه «ان بی سی» گفت: ترامپ در طول سال 2016 به دنبال یک توافق تجاری برای ساخت یک برج به نام خودش در مسکو بود.

رویترز نوشت؛ اظهارات روز یک شنبه جولیانی سوالات و ابهامات تازه‌ای را برای نمایندگان کنگره و تحقیقاتشان که به دنبال سرنخی از ارتباط ترامپ با روسیه هستند به وجود خواهد آورد.

جولیانی افزود: ممکن است ترامپ پیگیری پروژه را ادامه داده باشد و با مایکل کوهن وکیل شخصی‌اش صحبتهایی در این زمینه تا اواخر اکتبر یا ماه نوامبر 2016 کرده باشد، زمانی که ترامپ تقریبا نزدیک به پیروزی در مقابل هیلاری کلینتون رقیبش در انتخابات بود. 

براساس گزارش ای بی سی، پیش از این مایکل کوهن گفته بود که در ژانویه 2016(ماهها قبل از انتخابات) پروژه را رها کرده است اما دادستان‌ها می‌گویند که او حداقل تا ماه ژوئن 2016 روی این پروژه کار کرده است. کوهن به خاطر دروغ گفتن در این زمینه به نمایندگان کنگره از سوی دادگاه گناهکار شناخته شده و به حبس محکوم شده است. 

جولیانی، شهردار اسبق نیویورک در ادامه مصاحبه خود با شبکه ان بی سی گفت: تصور ما این است که این مباحث(درباره ساخت برج ترامپ) در کل سال 2016 انجام شده است. احتمالا تا ماه اکتبر یا نوامبر.

براساس گزارش رویترز، پروژه تجاری مسکو در نهایت ناکام مانده است اما اظهارات جولیانی نشان می‌دهد که مذاکرات ترامپ با کوهن در این زمینه ماهها بیشتر از آن چیزی که پیش از این گفته شده ادامه داشته است. 

«مارک وارنر» سناتور آمریکایی در همین برنامه به شبکه ان بی سی گفت: این خیلی خبر بزرگی است. نکته قابل توجه این است که ما دو سال بعد داریم اینها را کشف می‌کنیم و می‌فهمیم.

روز جمعه پایگاه خبری «بازفید» گزارش داده بود که ترامپ به کوهن گفته درباره ساخت این پروژه  تجاری در مسکو به نمایندگان کنگره دروغ بگوید. کاخ سفید بعدا این موضوع را تکذیب کرد.

بازرس «رابرت مولر» که مسئول پرونده تحقیق ارتباط روسیه با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است نیز در اقدامی کم سابقه این گزارش را رد کرد و اعلام کرد که جزئیات این گزارش دقیق نیست.

سناتور وارنر در ادامه صحبتهای خود گفت: پیگیری بحث ساخت برج ترامپ در مسکو تا اواخر سال 2016 (سال انتخابات)نشان می‌دهد که نیاز است درباره توافق میان ترامپ و ولادیمیر پوتین بیشتر بدانیم. چیزهایی هست که حتما باید به افکار عمومی آمریکا و نمایندگان کنگره پاسخ داده شود. 

مایکل کوهن که به خاطر دروغ گفتن به نماینگان کنگره به سه سال حبس محکوم شده است قرار است روز هفتم فوریه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود و درباره مسائلی مربوط به همین پرونده شهادت دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر