۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۳۵۵۹
به دنبال شکست حمله موشکی روز یک شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، جنگنده های این رژیم بامداد دوشنبه مجددا مواضعی در اطراف دمشق را مورد حمله هوایی خود قرار دادند.

به گزارش پایداری ملی، رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق پایتخت این کشور خبر دادند.

بنابر گزارشهای تایید نشده، پدافند دفاع هوایی سوریه اهداف متخاصمی را شناسایی کرده و چندین هدف را ساقط کرده است.

دقایقی بعد، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است. 

نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه ای حمله به خاک سوریه را تایید کرده و به سوریه هشدار داده است از حمله به خاک این رژیم خودداری کند. 

با این حال رسانه‌های سوری نیز از شنیده شدن صدای شش انفجار پی در پی در منطقه جبل الشیخ در جولان اشغالی خبر دادند. منابع خبری میگویند، سامانه دفاعی پاتریوت رژیم صهیونیستی فعال شده است اما مشخص نیست که این حملات دفع شده است یا نه. 

برخی منابع خبری می‌گویند که حملات رژیم صهیونیستی از خاک لبنان انجام شده است.

براساس گزارش راشا تودی، خبرگزاری سانا گزارش داده که سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه حملات به دمشق را دفع کرده است.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که تا الان هیچ یک از موشکهای اسرائیلی به اهداف مورد نظر اصابت نکرده‌اند. سانا به نقل از ارتش سوریه همچنین گزارش داد که ده ها موشک شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی را در آسمان جنوب و غرب دمشق ساقط کرده است. ارتش سوریه همچنین گفته حملات از آسمان لبنان و جولان اشغالی و طبریا در شمال فلسطین اشغالی بصورت همزمان و با سلاح‌های مختلف انجام گرفته است.

شبکه راشا تودی نیز گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی به دمشق حدود 30 دقیقه طول کشیده است.

 

رژیم صهیونیستی روز یک شنبه نیز قصد داشت مواضعی در جنوب سوریه را از طریق حملات هوایی مورد هدف قرار دهد اما پدافند هوایی سوریه همه این حملات را دفع کرد.

 وزارت دفاع روسیه در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه در بیانیه ای اعلام کرد؛ پدافند هوایی سوریه به بهترین نحو حمله امروز رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب سوریه را دفع کرده و تل‌آویو به هیچ یک از اهداف خود در این حمله دست نیافته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «این حمله هوایی توسط چهار هواپیمای اف-۱۶ اسرائیلی... انجام شد. موشک‌های هدایت‌شده از هواپیما، از جانب دریای مدیترانه به سمت اراضی سوریه شلیک شده بود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر