۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۵۰۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران گفت که فرمانداری های استان دارای تشکل های تخصصی پدافند غیر عامل می شوند.
به گزارش پایداری ملی، حسین منفردی عصر روز شنبه در جلسه شورای اداری نکا پدافند غیرعامل را بستر مناسبی برای توسعه پایدار دانست و افزود: پدافند غیر عامل به دنبال مدیریت کارآمد با صراحت و شفافیت است.

وی اظهار داشت: این تشکل در قالب 6 کارگروه تخصصی شکل گرفته و با ارائه آموزش های لازم که اعتبارات مشخصی برای آن در نظر گرفته شده تلاش می شود تا پدافند غیرعامل در استان و شهرستان های مختلف هدفمند شوند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مازندران ادامه داد: به دلیل حساسیت مازندران، سومین استانی خواهیم بود که دارای طرح جامع پدافند غیر عامل می شویم.

وی با اعلام اینکه طرح جامع پدافند تنها به مسائل جنگ خلاصه نمی شود و جنگ نرم ، اجتماعی و زیست محیطی را نیز شامل می شود افزود: پدافند غیر عامل جدای از مدیریت بحران است و در مدیریت بحران با تهدیدات طبیعی هنگام حوادث سروکار داریم و در پدافند غیر عامل با حوادث دست ساخت بشر و تهدیدات انسان ساز سروکار داریم و باید به گونه ای مدیریت شود که حوادث اتفاق نیفتد.

منفردی گفت: پدافند غیر عامل کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری، استمرار خدمات ضروری، بازدارندگی دفاعی و تثبیت مدیریت بحران و مبتنی بر علم و تکنولوژی و صنعت است.

فرماندار نکا نیز در این جلسه گفت: 18 روستا از روستاهای دورافتاده نکا در دوره دولت تدبیر و امید گازرسانی شده و 34 روستای کوهستانی این شهرستان نیز در دهه فجر از نعمت گاز برخوردار می شوند و دولت تدبیر و امید تاکنون 900 میلیارد ریال در گازرسانی روستایی نکا هزینه کرد.

عبدالجواد توحیدی مقدم بیان داشت: با گازرسانی انجام شده در روستاهای مختلف اکنون 110 روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند.

شهرستان بیش از 120 هزار نفری نکا در شرق مازندران واقع شده است که دارای 2 بخش هزارجریب و مرکزی با بیش از 120 روستا است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران نیز در این جلسه گفت: از سال 91 که رهبری مسائل اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، بسیج سازندگی خود را مخاطب دانسته و وارد میدان شد و تاکنون 1600 میلیارد ریال اعتبار صرف اشتغال خرد مازندران کرد.

سرهنگ غلامرضا شریعتی گفت: سهم اشتغال شهرستان نکا از اعتبارفوق، 100 میلیارد ریال بوده است که در چند سال گذشته تاکنون هزینه شد.

وی افزود: توجه به آموزش و توانمندسازی از دیگر برنامه های بسیج در کنار ایجاد اشتغال است که سالانه 6 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند می شوند و تاکنون 22 هزار و 800 کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار شد که یکهزار کارگاه در شهرستان نکا بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران همچنین با اشاره به پروژه های بخش محرومیت زدایی بسیج سازندگی گفت: 6هزار پروژه در ابعاد کوچک و متوسط در مازندران اجرایی و اکنون 1081 پروژه در دست انجام است و نکا 100 پروژه در بخش راه، مسکن و مساجد را در اختیار دارد.

شریعتی در ادامه کمک به توسعه زیرساخت های دولتی را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی عنوان کرد و یادآور شد: کاهش هزینه های دولت در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی، مزیت مهم و اصلی بسیج سازندگی است.

وی یادآور شد: در شهرستان نکا 20 پروژه در این بخش در دست اقدام است و بسیاری از پروژه های راهسازی مناطق کوهستانی در این قالب آورده شده است که در بسیاری از این موارد کل پروژه با اعتبارات بسیج سازندگی و بدون استفاده از اعتبارات دولتی انجام می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران گفت: در حوزه زیرساخت های بخش اجرایی دولتی نیز 1500 میلیارد ریال پروژه عمرانی دولت در اختیار بسیج سازندگی بوده است که بخشی اجرایی و برخی در دست انجام است و تا پایان سال 98 تحویل می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر