۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۴۳۵۰۱
بانک مرکزی روسیه:
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: این کشور در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸.۵ میلیون اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرده و هم‌اکنون پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلا در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش پایداری ملی،  بانک مرکزی روسیه گزارش داد: بین ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال گذشته ۸.۵ میلیون اونس به ذخایر طلای این کشور اضافه شده است.

بر همین اساس هم‌اکنون روسیه با داشتن ۶۷.۶ میلیون اونس طلا ذخیره‌شده پس از آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا پنجمین دارنده بیشترین ذخایر طلا در جهان به حساب می‌آید.

با توجه به اینکه چین در ماه دسامبر حجم ذخایر طلای خود را ۵۹.۶ میلیون اونس اعلام کرد، این کشور هم‌اکنون در جایگاه ششمین دارنده ذخایر طلا در جهان قرار دارد.

منابع آگاه روس می‌گویند: تحریم‌های غرب علیه این روسیه این کشور را بر آن داشت تا حجم ذخایر طلای خود در سال ۲۰۱۸ را به شدت افزایش دهد.

این منابع می‌گویند: یکی از دلایلی که در سایه تحریم‌ها روسیه به سمت خرید طلا روی آورده، این است که این ذخایر نه امکان ضبط شدن دارند و نه امکان بلک لیست کردن آنها در قالب تحریم‌ها وجود دارد.

به گفته یک منبع آگاه در یک شرکت استخراج طلا در روسیه به نظر می‌رسد هدف روسیه از افزایش ذخایر طلای خود تبدیل کردن دارایی‌های دلاری به این فلز گرانبها بوده است. همزمان با روند افزایش ذخایر طلای روسیه توسط بانک مرکزی این کشور، حجم دارایی‌های دلاری آن نیز کاهش یافته است. 

اوایل ماه جاری بانک مرکزی روسیه گزارش داد که قصد دارد سهم دلار را از حساب ذخیره ارز خارجی این کشور به کمترین میزان رسانده و ۱۰۰ میلیارد دلار آن را به یورو،‌ یوآن و ین تبدیل کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این اقدام بخشی از رویکرد دولت روسیه در حذف وابستگی اقتصاد این کشور به دلار محسوب می‌شود. 

بنا به گفته منبع آگاه بانک مرکزی روسیه بخش قابل توجهی از طلای تولیدشده در داخل این کشور را نیز خریداری می‌کند.

روسیه سومین تولیدکننده طلا در جهان محسوب می‌شود و تولید طلا در این کشور در سال ۲۰۱۷، ۶ درصد افزایش داشته است. 

آمار وزارت اقتصاد روسیه نشان می‌دهد: بین ماه‌های ژانویه و اکتبر ۲۰۱۸، ۲۶۵ تن طلا در این کشور تولید شده است. به طور کلی طی دو دهه گذشته تولید طلا در روسیه دو برابر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر