۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۳۴۵۸
معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: انتقال بازار پرندگان قزوین برای جلوگیری از بیماری‌های دام و طیور باید در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در جلسه ستاد قرارگاه زیستی و بیوتروریسم، انتقال بازار پرندگان قزوین را برای پیشگیری از وقوع هر نوع بیماری از جمله آنفولانزا مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: این طرح از سال ۸۶ همچنان بدون تعیین تکلیف رها شده است، اما با توجه به مکان در نظر گرفته شده، باید در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن شاهد این جا به جایی باشیم.

حبیبی افزود: در این زمینه وجود هر نوع مانع و مشکل باید از سوی کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط از سر راه برداشته شود.

وی اضافه کرد: برای انتقال به مکان جدید و برای کمک به کسبه این بازار و ایجاد انگیزه در این افراد به آن‌ها تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار گفت : با عملیاتی شدن این انتقال و اطلاع رسانی آن موجب خواهد شد تا مردم از مکان این بازار مطلع شوند و همین امر به رونق کار کسبه کمک خواهد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: بیماری آنفلوانزا در گذشته خسارت‌های فراوانی را به استان تحمیل کرده است که از نمونه‌های آن معدوم سازی پنج و نیم میلیون قطعه مرغ در سال ۹۶ بود.

افشار با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بی سابقه بیماری آنفلوآنزا در سطح استان بودیم، تصریح کرد: سال گذشته برای جلوگیری از شیوع بیماری در بازار پرنده فروشان قزوین، ۱۱ مکان مورد شناسایی قرار گرفت که در نهایت یک مورد از آن در ۲ راهی همدان به تایید نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای انتقال این بازار سه تصمیم مهم در شورای پدافند غیرعامل استان گرفته شد، ادامه داد: تشکیل تیم‌های ممیزی با همکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل مرغداری ها، انجام واکسیناسیون و در نهایت جا به جایی بازار بود که در ۲ بخش نخست برنامه‌های از پیش تعیین با موفقیت انجام شدند.

افشار یادآور شد: در بخش انتقال بازار پرندگان با وجود برگزاری ۵۳ جلسه، انجام مکاتبات و دادن امتیاز‌های مهم به مالکان در کمیسیون ماده ۱۰، تاکنون موفق به انجام این کار ساده نشده ایم و باید با حل برخی مشکلات موجود بین اتحادیه پرنده فروشان و مالکان، برای این جابه جایی اقدام کرد.

به گفته وی، رفع مشکل برخی کارگاه‌های موجود در محل جدید بازار پرندگان و حل و فصل قیمت گذاری این محل برای مستاجرانی که توانایی خرید ندارند از جمله مسایلی هستند که باید با کار کارشناسی برای حل آن‌ها در اسرع وقت اقدام شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر