۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۲۸
جلسه بررسی مطالعات کلان پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با حضور مهندس پوربرات معاون فنی و نظامات سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهندس خسروجردی مدیر هماهنگی و ستادی امور استان های سازمان پدافند غیرعامل و مهندس علیرضا کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،در این جلسه مهندس پوربرات اظهار داشت: طرح های جامع پدافند غیرعامل کشور در سه سطح حوزه ای، منطقه ای و دستگاهی در حال توسعه می باشند و در سطح منطقه ای دو دسته طرح های جامع استانی و شهری تعریف شده است. ایشان هدف از اجرای طرح پدافند غیرعامل استان ها را شناسایی دارایی ها و زیرساخت های حائز اهمیت و تهدیدات و آسیب پذیری های دارایی ها عنوان کردند و افزودند: خروجی طرح بایستی برای مسئولین و مدیران استانی باید کاربردی و قابل استناد باشد.

معاون فنی و نظامات سازمان پدافند غیرعامل کشور با توضیح اینکه هدف اصلی مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهری، بیشتر ایمنی و مصون سازی جمعیت آن شهرها می باشد، اضافه کردند: در طرح های شهری بایستی اقدامات لازم برای آمادگی مقابله با تهدیدات دشمن، تدوین نقشه و برنامه راه برای در امان ماندن شهروندان در شرایط بحران و حادثه و همچنین افزایش آستانه تحمل و تاب آوری مردم و زیرساخت های خدمات رسان مطالعه شود.

مهندس پوربرات همچنین به تنوع و پیچیدگی تهدیدات دشمن اشاره کرده و تاکید نمودند: اقدامات ما در سازمان پدافند غیرعامل بایستی متناسب با روش های تهدید دشمن باشد. ایشان با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات نادرست منجر به نتایج اشتباه در مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل استان خواهد شد و خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت از شرکت های مهندسی مشاور درخواست کردند با حضور در استان و صحت سنجی دارایی ها در یک ماه آینده، نسبت به تکمیل مطالعات استان آذربایجان شرقی اقدام نموده و نتایج را مطابق الگوهای ارائه شده سازمان در حوزه های چهارده گانه تدوین و ارائه نمایند.

مهندس خسروجردی نیز از همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استان و از اقدامات انجام شده در راستای مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان تقدیر کرده و افزودند: سازمان، با بررسی دقیق نتایج مطالعات پدافند غیرعامل استان ها، هرگونه انحراف از شرح خدمات و ضعف های احتمالی را احصاء کرده و رفع آن ها را پیگیری می نماید.

علیرضا کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از حضور مهمانان جلسه، مدیران و کارشناسان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان، بر لزوم بازبینی و رفع ایرادات و نواقص طرح جامع پدافند غیرعامل استان تاکید و همکاری اداره کل و کارگروه های تخصصی شورای پدافند غیرعامل را برای صحت سنجی دارایی ها و بروزرسانی نتایج مطالعات اعلام کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر