۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۳۷۷
سردار جلالی در همایش روابط عمومی و پایداری ملی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بیشترین کارکرد رسانه ای دارند. از این رو قابل توجه بسیاری از اقشار مردم است.

به گزارش پایداری ملی، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش روابط عمومی و پایداری ملی اظهارداشت: به دلیل ضعف تکنولوژی رسانه ها افکار عمومی را در گذشته کنترل و مدیریت حداقلی می کردند و آن را در اختیار اهداف خود قرار بدهند، ولی امروز شاهد هستیم که کوچک ترین مسائل خبری با سرعت بسیاری در جهان منتشر می شود.

وی افزود: رشد تکنولوژی در سال‌های اخیر موجب شده که ابزارهای انتقال اطلاعات و رسانه ها رشد بسیاری داشته و به راحتی از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و کنترل دولت‌ها و حکومت‌های محلی بر افکار عمومی بسیار کم شده و می‌توان این پدیده را یک انقلاب نوین در حوزه رسانه دانست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ ۳۳ روزه میان لبنان و رژیم صهیونیستی اظهار داشت ؛در جنگ ۳۳ روزه تاثیر رسانه و افکار عمومی را به خوبی مشاهده کردیم به حدی که خانم رایس وی گفت بسیج افکار عمومی که توسط رسانه های محور مقاومت علیه ما ایجاد شد شاید از بمب هسته ای قویتر و موثر تر بود.

این حق ملت ایران است که از بهترین شبکه‌های اجتماعی با حداکثر قابلیت‌ها و خدمات  و بدون مفاسد اخلاقی استفاده نمایند+تصاویر

"رسانه یک ابزار بسیار جدی و مستحکم در حوزه دفاعی"

وی ادامه داد: تحریک و بکار گیری افکار عمومی می تواند تولید جنگ کند، اگر به اصول دکترین نظامی ارتش آمریکا در آغاز جنگ نگاه کنیم می بینیم که الزام و اجماع افکار عمومی یکی از اصول مهم آنها در آغاز جنگ است. آنها برای آغاز جنگ سه الزام در باره افکار عمومی دارند ، اول اینکه افکار عمومی داخلی خود را برای آغاز جنگ آماده کنند و حمایت آنها را جلب کنند، دوم اینکه افکار عمومی کشور هدف را به شکلی آماده کنند که آنها را مهاجم ندانند و فکر کنند که آمریکا برای نجات آنها آمده اند. و سوم اینکه افکار عمومی جریانی را با این موضوع هماهنگ نماید.

سردار جلالی جلب نظر افکار عمومی جهان را یکی دیگر از الزامات آمریکا برای تهاجم به کشور های مختلف دانست و گفت: در این شرایط به خوبی می بینیم افکار عمومی از یک ابزار اجتماعی و فرهنگی تبدیل به یک ابزار و الزامات جنگ شده است، که هر کشوری میخواهد جنگ را آغاز کند در ابتدا باید با استفاده از رسانه افکار عمومی را برای آغاز جنگ با خود همراه کنند.

وی ادامه داد: افکار عمومی در کنار این که می‌تواند آغاز کننده جنگ باشد می‌تواند پایان دهنده آن نیز باشد. به همین دلیل نمی توانیم صرفا به رسانه به عنوان یک ابزار برای سرگرمی و یا مسائل فرهنگی اجتماعی توجه کنیم بلکه در حوزه دفاعی می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار جدی و مستحکم به کار گرفته شود.دشمنان با رسانه به کشورها حمله و تهاجم می کنند و می توان با رسانه از کشور دفاع نمود و باید به راهکارها و راهبردهای آن پرداخته شود.

" رسانه مهمترین عنصر و ابزار کنترل افکار عمومی در جهان "

دکتر جلالی رسانه‌های مانند فاکس نیوز را یکی از ابزارهای آمریکا در جنگ دانست و گفت: با نگاه به دلایل و شرایط آغاز جنگ افغانستان به خوبی می بینیم که رسانه ها به عنوان ابزاری در اختیار سیاست آمریکا برای تهاجم به افغانستان به کار گرفته شد این مسئله در آغاز جنگ عراق هم به خوبی دیده شد.

وی ادامه دارد: میزان قدرت و نفوذ رسانه در کشورهای مختلف متفاوت است اما همچنان از مهمترین عناصر و ابزار کنترل افکار عمومی در جهان است.

سردار جلالی جمهوری اسلامی ایران را بهترین نمونه حکومت مردم سالار در جهان دانست و گفت: به اعتراف خود غربی ها مانند افرادی چون رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا انتخابات در ایران واقعی ترین انتخابات جهان است.

این حق ملت ایران است که از بهترین شبکه‌های اجتماعی با حداکثر قابلیت‌ها و خدمات  و بدون مفاسد اخلاقی استفاده نمایند+تصاویر

" تاثیر افکار عمومی بر مولفه های امنیت ملی "

وی افزود: آمریکایی ها می گویند جمهور اسلامی مردم محور است پس افکار عمومی و  ذهن و فکر مردم می تواند بر حکومت تاثیر بگذارد بهمین دلیل باید بر افکار مردم تاثیر گذاشت و مدل های جدیدی از اثر گذاری بر حکومت را ایجاد کنند. این موضوع اهمیت افکار عمومی در ایران را نشان می دهد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور حفاظت از زیرساخت های اساسی کشور را یکی از اصول اصلی پدافند غیرعامل دانست و گفت: دارایی ها به چهار دسته فیزیکی مانند ساختمان فرودگاه و دارایی های انسانی مانند جمعیت، نخبگان ،رهبران و مسئولین و دارای های سایبری مانند پول که امروز از پول معموله به سمت پول سایبری رفته است و داری های معنوی یا فیزیکی مانند اقتدار سیاسی و پرستیژ که بخشی از قدرت دولت هاست.

وی افکار عمومی را به عنوان یکی از دارایی ملی و از جنس معنوی کشورها که می تواند استقلال و حاکمیت کشور را حفظ کند دانست و گفت: اگر نگاه مردم از یک حکومت و حاکمیت برگردد می تواند آن را تغیر دهد.

سردار جلالی گفت: دارایی هایی برای کشور اهمیت دارد که بتواند در مقیاس افکار عمومی تاثیر گذار باشد. مولفه های امنیت ملی ما می تواند از افکار عمومی تاثیر بپذیرد به همین دلیل افکار عمومی برای ما بسیار مهم است.

" افکار عمومی به مثابه یک دارایی های حیاتی کشور "

وی افکار عمومی را برای کشور ما حیاتی و در مقیاس امنیت ملی دانست و تصریح کرد: همه کشورها از افکار عمومی خود حفاظت و حراست می کنند و آن را به مثابه یک دارایی حیاتی کشور می دانند.

دکتر جلالی گفت: آمریکایی ها با ساخت فیلم ۳۰۰ می خواستند افکار عمومی کشور خود و جهان را درباره ایران منفی کنند تا بتوانند اجماعی را علیه ایران ایجاد کنند. اینها نشان می دهد افکار عمومی می تواند به عنوان یک سلاح علیه کشورها بکار گرفته و سایبر و شبکه های اجتماعی میتواند به عنوان ابزاری برای تاثر بر افکار عمومی استفاده شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: در کشور ما که همه افراد گوشی هوشمند همراه دارند و از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و در واقع گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی خود یک رسانه مدرن است که باید با دقت فرصت ها  و تهدیدات آن دیده شود.

وی ادامه داد: به دلیل تاثیرات اینترنت و شبکه های اجتماعی بر مردم مختلف من جمله اتحادیه اروپایی نیز می خواهند قلمرو سایبری اروپایی برای خود تعریف کنند.

این حق ملت ایران است که از بهترین شبکه‌های اجتماعی با حداکثر قابلیت‌ها و خدمات  و بدون مفاسد اخلاقی استفاده نمایند+تصاویر



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر