۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۳۳۴۸
مسوول بسیج مهندسین صنعت استان قزوین خبر داد :
مسوول بسیج مهندسین صنعت استان قزوین از برگزاری همایش تخصصی پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری مباحث پدافندغیرعامل در حوزه بررسی آسیب پذیری زیرساختها، تاسیسات و تجهیزات حیاتی ،طراحی سازه ها در برابر بار انفجار ، و ارائه راهکارهایی به منظور مصون سازی و پایداری و ضرورت توجه به (مبحث 21 مقررات ملی ساختمان ) پدافند غیرعامل در دستگاههای دولتی و اجرایی و طراحی سازه های با اهمیت بالا مانند بیمارستانها،مدارس و دیگر مراکز با حضور اساتید برتر از حوزه پدافند غیرعامل کشوری و استانی سخنرانی گردید.
افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استان قزوین در همایش "پدافند غیر عامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری" پدافند کالبدی را یکی از مهمترین رویکردهای پیشگیرانه پدافند غیر عامل دانست و گفت: هدف پدافند کالبدی کاهش آسیب پذیری در زیرساخت های حوزه شهری و فنی مهندسی است و مقاوم سازی، مصونیت بخشی و تاب آوری در حوزه شهری در حیطه عملکرد پدافند کالبدی شکل میگیرد که در همین راستا سازمان نظام مهندسی کشور و استان در کلیه حوزه های عملکردی نقش حائز اهمیتی را بر عهده دارند.
دبیرشورای پدافند غیر عامل در ادامه افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل استان قزوین در گستره عملکرد استان، توسط اداره کل پدافند غیر عامل و همچنین طرح جامع شهری شهر قزوین توسط شهرداری قزوین و تحت نظارت اداره کل پدافند غیر عامل در دست تهیه می باشد که در همین زمینه مطالعات مکان یابی اماکن اسکان اضطراری چند منظوره شهر قزوین، شناسایی زیرساخت ها و مصون سازی آنها در دست بررسی می باشد.
وی در ادامه بیان کرد: اینکه موضوعات پدافند غیر عامل در حوزه های آکادمیک و دانشگاهی استان تاکنون نقش قابل توجهی نداشته، درحال بررسی می باشد و می بایست به این امر مهم در حوزه های آکادمیک فنی مهندسی و اقتصادی، زیستی و کلیه رشته ها توجه بیشتری اختصاص گردد.
این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: نقش مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان در کلیه حوزه های دفاعی از مکانیابی تا طراحی معماری و محاسبات سازه حایز اهمیت است و مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان می بایست پیگیر عملیاتی نمودن اجرای مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان در کلیه رشته ها باشد.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در پایان گفت: تعدادی از شرکت های مهندسی حایز شرایط اخذ رتبه پدافند غیر عامل شناسایی و جهت اخذ رتبه پدافند غیر عامل به سازمان پدافند غیرعامل معرفی شده اند.
گفتنی است درآمد حاصل از این همایش از سوی سازمان بسیج مهندسین صنعت استان قزوین صرف تهیه بسته های مواد غذایی مختص خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست گردید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر