۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۳۳
معاون فرماندار تهران مطرح کرد
معاون فرماندار تهران گفت: مهارت‌آموزی به زندانیان منجر به ایجاد شغل و فروش محصولات تولیدی آنان شده است.

به گزارش پایداری ملی، احمد اسماعیلی راد معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تهران ضمن تأکید بر مسئله مهارت آموزی افزود: تحقق و راهبرد مقوله مهارت آموزی  نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: کارگاه ها، مراکز خدماتی و عملیاتی و سایر بخش های اقتصادی کشور نیازمند نیروی کار دارای توان و مهارت هستند، تربیت نیروی کار ماهر از وظایف خطیری است که نیازمند تلاش همگانی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تهران به سهم آموزش از اعتبارات دولتی اشاره کرد و افزود: برای تحقق مهارت آموزی این اعتبارات پیش بینی شده است ولی کافی نیست لذا باید فرهنگ سازی در زمینه توانمند سازی و مهارت آموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صورت پذیرد تا نیروی انسانی کشور با آموزش در محیط کار واقعی  به نیروی متخصص تبدیل شود.

اسماعیلی راد از اجرای طرح مهارت آموزی در زندان ابراز خرسندی کرد و افزود: با مشارکت مسئولین سازمان امور زندان ها اقدامات خوبی در راستای توانمند سازی زندانیان صورت گرفته  و خواستار تعامل بیشتر مسئولین ذی‌ربط شد.

طبق گزارش ارایه شده طرح مهارت آموزی در واحد های آموزشی مربوط به زندان  در ۱۶ کارگاه  برگزار شده است که این آموزش ها منجر به ایجاد شغل و حتی فروش محصولات تولیدی زندانیان گردیده است. واحد های صنفی و صنایع نیز با حضور در گارگاه‌های مهارت آموزی در راستای ارتقاء توانمندی کارگران و کارمندان اقدامات ارزنده ای داشته اند.

در این نشست وضعیت عملکرد شهرستان ، وضعیت تحقق تعهدات دستگاههای عضو در خصوص مقوله مهارت آموزی تحلیل و بررسی شد، همچنین نقاط ضعف و قوت طرح مهارت‌‏آموزی در محیط کار واقعی با حضور واحدهای صنفی- صنعتی برتر شهرستان مشخص شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر