۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۳۳۳۱
تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا درخواست بازپرس ویژه برای مصاحبه با ترامپ در زمینه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری را رد کرده است.

به گزارش پایداری ملی، بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تحقیق اف‌بی‌آی درباره اینکه آیا «دونالد ترامپ» عامل روسیه بوده و همچنین انتشار خبری مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا جزئیات دیدارهایش با همتای روس را از مخفی کرده، حالا شبکه «سی‌ان‌ان» از رد درخواست بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا برای مصاحبه حضوری با ترامپ خبر داده است.

طبق گزارش این رسانه، تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا درخواست دفتر «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و تبانی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو را برای دیدار و مصاحبه حضوری با رئیس‌جمهور آمریکا را رد کرده است.

 «سی‌ان‌ان» گزارش داد، بعد از اینکه در ماه نوامبر ۲۰۱۸  تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ کتبی ترامپ به سوالات بازپرس ویژه تحقیقات را در اختیار دفتر مولر قرار داده، این دفتر خواستار مصاحبه حضوری با رئیس‌جمهور شده بود.

منابع مطلع خبری به این شبکه گفتند، حدود پنج هفته بین بازپرس ویژه و تیم حقوقی ترامپ درباره مصاحبه حضوری او با تیم تحقیقات تنش وجود داشته است.

ماه گذشته میلادی بود که «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ ضمن رد درخواست دفتر مولر برای مصاحبه حضوری با رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: «مگر آنکه از روی جسد من رد شوند».

وکلای ترامپ بارها به دفتر بازپرس ویژه تحقیقات درباره روسیه اعلام کرده‌اند که بعد از ارسال پاسخ‌های کتبی رئیس‌جمهور آمریکا به سوالات بازپرس، دیگر دلیلی برای مصاحبه حضوری وجود ندارد.

جولیانی همچنین اخیرا به پایگاه «هیل» گفته است که پیش از ارائه گزارش نهایی بازپرس ویژه تحقیقات درباره روسیه به کنگره آمریکا یا ارائه آن به مردم آمریکا، تیم حقوقی ترامپ باید اجازه «تصحیح کردن» این گزارش را داشته باشد.

پیش از این، «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ اعلام کرده که او برای حضور در جلسه هفتم فوریه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا و شهادت درباره ترامپ آماده است. او اخیرا به خاطر پرونده پرداخت حق السکوت به دو زن از طرف ترامپ و دروغگویی به اف‌بی‌آی به ۳ سال زندان محکوم شده بود.

تیم حقوقی ترامپ مدت‌ها است که اعلام کرده‌اند آنها تنها به سوالات در رابطه با اتهام‌های مرتبط با ادعای تبانی کارزار ترامپ با روسیه پاسخ می‌دهند و به سوالات درباره این اتهام که ترامپ در روند تحقیق درباره دخالت روسیه اخلال ایجاد کرده و مانع از اجرای عدالت شده، پاسخ نمی‌دهند.

پاسخ‌های کتبی ترامپ به سوالات بازپرس ویژه تحقیقات روی فعالیت‌های او قبل از آغاز ریاست جمهوری متمرکز است و به اقدام‌های جهت ممانعت از اجرای عدالت در پرونده تحقیقات درباره روسیه بعد از آغاز ریاست جمهوری‌اش نمی‌پردازد.

 بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، دفتر رابرت مولر بیش از یک سال است که به دنبال مصاحبه و دیدار حضوری با ترامپ بوده است.

مولر از ماه می سال ۲۰۱۷ به عنوان بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی ادعایی کارزار ترامپ با مسکو تعیین شده است.

ترامپ بارها ضمن رد هرگونه «تبانی» با روسیه، رابرت مولر را «دوست دموکرات‌ها» خوانده و گفته است که هدف تحقیقات او را ضربعه زدن به ریاست جمهوری او و ناشی از عصبانیت حزب دموکرات بابت شکست «هیلاری کلینتون» در انتخابات قبلی ریاست جمهوری خوانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر