۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۳۳۲۸
در پی مصوبه جلسه هیأت مؤسسان، شرکت فرابورس ایران در20 درصد سهام شرکت سهامی مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش پایداری ملی، در پی مصوبه شورای پول و اعتبار بر اساس صورت جلسه شماره 1264 مورخ 18 دی 97 که در راستای ساماندهی و توسعه بازار شفاف منصفانه و کارا با راه اندازی بازار متشکل معاملات ارزی به عنوان بازاری خود انتظام موافقت کرده بود، فرابورس ایران به عنوان یکی از مؤسسان آن از سرمایه‌گذاری 20 درصدی در این شرکت خبر داده است.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در این باره خبر داده با توجه به مصوبات جلسه هیأت مؤسس در تاریخ 24 دی 1397 میزان سرمایه‌گذاری شرکت فرابورس ایران در شرکت سهامی مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی حداکثر 20 درصد تعیین شده است.

وی تاکید کرده مراحل ثبت شرکت مذکور تا کنون انجام نشده و آثار مالی رویداد فوق هنوز مشخص نیست.

طی روزهای گذشته شورای پول و اعتبار با تصویب مقررات بازار متشکل معاملات ارزی با هدف رفع یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و پاسخ به نیازهای این بازار به نوعی با تشکیل شرکتی جدید در این راستا موافقت کرده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد، راه اندازی شرکت سهامی مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی که با حضور ارکان بازار سرمایه در ترکیب مؤسسان آن به نوعی بورس ارز را عملیاتی خواهد کرد، می‌توان انتظار داشت این بازار تابلوی شفاف‌تری نسبت به سامانه‌های نیما و سنا ارائه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر