۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۸۲
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان به بحث کشاورزی کشور خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگارپایداری ملی،احمد انارکی محمدی امروز دوشنبه ( 24 دی) در جلسه شورای اداری رفسنجان با موضوع پدافند غیرعامل در بحث کشاورزی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار داشت: یکهزار میلیارد تومان از این میزان مربوط به محصولات کشاورزی استان کرمان است که  750 میلیارد تومان از این مبلغ را کشاورزان از بانک کشاورزی وام و تسهیلات گرفته بودند و باید پرداخت نمایند.

 وی بیان کرد :  300 میلیارد تومان دیگر نیز توسط بانکهای دیگر به کشاورزان وام ارائه شده است لذا باید دولت برای امهال وامهای کشاورزان سرعت ببخشد.

 انارکی محمدی با اشاره به اینکه تلاش می شود تا امهال وامهای بالای 8 میلیون تومان صورت گیرد؛ گفت: 24 هزار نفر در رفسنجان وام های کشاورزی گرفتند.

 وی از بانک صادرات و ملت قدردانی کرد امهال وامهای کشاورزان را قبول کردند تا از دغدغه کشاورزان کاسته شود و گفت: امسال اگر به باغات پسته و تعمیرات آنها رسیدگی نشود به محصول سال آینده هم خسارت وارد می شود.

 انارکی محمدی با اشاره به اینکه  جهاد کشاورزی در قبال معرفی سموم باکیفیت و نحوه چگونگی انتشار انها در باغات مسئول است ادامه داد: 150 سم فروشی غیر مجاز با اینن حجم گسترده در استان تعطیل شدند لذا وقتی داروی سرطانی افراد با هزینه های بالا تقلبی به بیماران می فروشند چه انتظاری داریم که سموم تقلبی وارد نشوند و به فروش نرسند لذا باید به بحث سموم نگاه ویژه شود تا کشاورزان خسارت نبینند و محصولات غذایی با کیفیت به مردم عرضه شود.

 وی تصریح کرد: طی سالهای اخیر سم چینی و هندی وارد شد که سنجاقک و مگس هایی که در باغات پارازیت خوب بودند و خوردن آفت ها را برعهده داشتند هم از بین رفتند و آفت ها قوی شدند لذا 70 درصد این سموم حشرات مفید را از بین بردند با بی تدبیری ها کار اتفاق افتاد و صدمه دیدیم.

 وی در بحث بیمه پایه کشاورزان هم گفت: باید با نظر مرکز تحقیقات پسته، سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی آیتم وارد شدن خسارت 70 درصدی به کشاورزی پسته مورد قبول واقع شود تا بیمه پایه فعال شود.

 انارکی محمدی بیان کرد: ایدواریم که با فعال شدن بیمه پایه 500 میلیارد تومان دولت به کشاورزان خسارت دیده ارائه دهد.

 وی به برگزاری کنگره شهدای استان در پایان امسال اشاره کرد و گفت: 6500 شهید  در استان کرمان داریم و این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خون شهدا داریم.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 900 شهید در رفسنجان و 126 در انار داریم که باید قدر شهدا را بدانیم و به وظیفه خود عمل کنیم.

 وی همچنین به انتقال آب خلیج فارس به گل گهرسیرجان، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملوی یزد اشاره کرد که در حال انجام است و افزود: تا تیرماه سال آینده به سیرجان می رسد؛ آب شیرین کن های این طرح 60 درصدشان انجام شده و در فاصله ابتدای بندرعباس به سمت بندرگچین محل استقرار لوله کشی هاست.

 وی افزود: با اجرای این طرح کمکی به کشت های جایگزین در کشاورزی و صنعت خواهد بود.

 انارکی محمدی بیان کرد: پدافند غیرعامل برای بهتر زندگی کردن و کاهش حوادث در زمانهای بحران است  و بسیاری از زیرساختهای کشور باید به مرکز رفسنجان بیاید زیرا فاصله حداقلی با مرزها را دارد ضمن اینکه تاسیسات سوخت را در منطقه رفسنجان می توان توسعه دهیم.

 وی ادامه داد: شوراها با توجه به ظرفیت خوبی که هستند و از جزئیات زندگی مردم اطلاع دارند اینجا می توانند کمک کنند در پدافند غیر عامل مردم می توانند کارها و مسئولیتها را خودشان پیش ببرند و اداره کنند مثلا در زمان بروز زلزله که فرصت فرار نمی دهد باید نقطه امن خانه را بیابیم که باید در خانه ها نقاط امن را پیدا کنیم.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر