۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۳۲۶۲
معاون وزیر رفاه گفت: ورودی شیرخواران رهاشده بسیار بالا است و هزینه‌های درمان این کودکان در هیچ سرفصلی تعریف نشده است و باید با همکاری وزارت بهداشت، بیمه سلامت و تأمین اجتماعی راهکاری برای آن پیدا کرد.
به گزارش پایداری ملی،معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه جانشین رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان و مسئولان بهزیستی استان از شیرخوارگاه «علی اصغر (ع)» مشهد بازدید کرد.

هزینه و بیمه درمان بستری نوزادان و شیرخواره‌های این مرکز، موضوع خدمات توانبخشی برای کودکان معلول، نحوه تعامل با مراکز قانونی و دستگاه قضایی در خصوص نوزادان رها شده، تعامل با آستان قدس رضوی در زمینه کمک به کودکان رها شده در حرم رضوی و تسهیل فرزندخواندگی از مسائلی بود که مورد بررسی هیأت تخصصی سازمان بهزیستی کشور و مسئولان بهزیستی استان خراسان رضوی قرار گرفت.

قبادی دانا، در این بازدید با تأکید بر اینکه پیشنهادات کارشناسی شده بهزیستی استان در این موارد تدوین و به همراه مستندات به سازمان بهزیستی کشور ارسال شود گفت: تلاش می‌کنیم با تکیه بر تجربیات بهزیستی خراسان رضوی در زمینه تسهیل فرزندخواندگی، این تجربیات را در سطح کشور بکار بگیریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: در خصوص بیمه درمان بستری نوزادان شیرخوارگاه‌ها با سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت رایزنی‌هایی شده است تا راهکار مناسبی را برای رفع این مشکلات پیدا کنیم.

وی گفت: مسئله هزینه‌های درمانی بستری کودکان رهاشده را که در حال حاضر با دشواری توسط بهزیستی پرداخت می‌شود را از طریق وزرات بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می‌کنیم.

قبادی دانا گفت: این درحالی است که ورودی شیرخواران بسیار بالا است و هزینه‌های بالای درمان شیرخواران در هیچ سرفصلی تعریف نشده است و باید با همکاری وزارت بهداشت، بیمه سلامت و تأمین اجتماعی راهکاری برای آن پیدا کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این سفر دو روزه از بخش‌های مختلف کاردرمانی، دندانپزشکی، آب‌درمانی، فیزیوتراپی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و خوابگاه‌های مجتمع توانبخشی شهید «فیاض بخش» مشهد بازدید و خاطرنشان کرد: این مجتمع، فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه توانبخشی و توانمندسازی معلولین ارائه می‌دهد و سازمان بهزیستی کشور نیز در راستای همکاری با مدیران خیر این مرکز، تلاش می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر