۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۹۵
یکی از اساتید پدافند غیرعامل کشور گفت: تحقق برنامه های دفاعی و بازدارنده نیازمند ترویج برنامه های مشارکت محور، به ویژه بهره مندی از ظرفیت های مردمی است.
به گزارش پایداری ملی، «محمد صفری» روز چهارشنبه در دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان ساوه در فرمانداری این شهر افزود: برای نتیجه بخشی و اثرگذاری پدافند غیرعامل باید برنامه های هدفمند پدافند غیرعامل را در میان مردم و جامعه ترویج کرد.
وی گفت: در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تهدیدات فراوانی همچون کودتا،‌ تحرکات گروه های معاند و‌ جنگ تحمیلی آغاز شد اما با همراهی و پشتیبانی مردم،‌ آسیبی به کشور و نظام وارد نشد.
وی ادامه داد: امروز نیز لازم است همه مسئولان به دور از گرایش های گروهی و رویکردهای فردی و با حفظ انسجام در راستای حفظ نظام جمهوری اسلامی مقابل هرگونه تهدید با همدلی ایستادگی کنند.
به گفته این استاد دانشگاه، باید در انتخاب مدیران متخحصص برای مجموعه پدافند غیر عامل، دقت نظر بیشتری شود.
صفری اظهار داشت: اکنون آسیب هایی که متوجه کشور است، افزایش یافته و برای مقابله با این تهدیدات باید با روش های علمی و حرفه ای در مقوله پدافند غیرعامل وارد شد.
وی ادامه داد: پاسخگویی به مردم و اجابت خواسته های آنان از سوی مدیران می تواند از بروز نارضایتی های عمومی بکاهد.
این استاد دانشگاه افزود: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی از مولفه های پدافند غیر عامل است و باید همه مسئولان در شرایط امروز کشور، نسبت به اجرای کامل فرمان رهبر معظم انقلاب اهتمام داشته باشند.
صفری تصریح کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع در برابر تهدیدات است که با اجرای آن می توان همیشه یک گام از تهدیدات جلوتر بود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: پدافند غیرعامل از زمان شکل گیری زندگی اجتماعی و احساس خطر میان مردم به شیوه های مختلف وجود داشته است.
«محمد بهاروند» اظهار داشت: در زمان های گذشته مردم با ایجاد قلعه، خندق و ساخت برج و بارو از خود دفاع می کردند اما امروز شیوه های دفاع به دلیل تغییر کردن ماهیت تهدیدات بسیار متفاوت است.
وی ادامه داد: پدافند غیر عامل، راهبرد مهمی برای آمادگی و تجهیز به منظور ایمن ماندن از آسیب های نظامی و تسلیحاتی دشمنان است.
مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی نیز،‌ گفت: همه دستگاه های اداری باید مقوله پدافند غیرعامل را به عنوان بخشی از سیستم دفاعی کشور،‌ جدی بگیرند.
«مسعود فراهانی» اظهار داشت: کمیته پدافند غیر عامل در شهرستان ها و ادارات باید تشکیل و جلسات آن نیز به صورت منظم برگزار شود.
وی گفت: در شرایط امروز کشور، نیاز است که همه تدابیر لازم برای تقویت بنیه دفاعی کشور به کار گرفته شود.
سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش ستادی دارای 12 وظیفه و در حوزه عملیاتی نیز 6 رسالت خطیر بر عهده دارد و دارای ارکانی چون کمیته دائمی (شورای عالی)، رئیس سازمان و کمیته پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی و استانهای کشور است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر