۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۳۰۹۰
گزارش های منتشر شده توسط شرکت های امنیت سایبری نشان می دهد که حملات بدافزار های استخراج ارز رمزپایه در سراسر جهان در حال افزایش است.
به گزارش پایداری ملی، لابراتوار کسپرسکی (Kaspersky Lab) در تاریخ اواخر سال 2018، مستنداتی از پیش بینی های خود درباره سیر تکامل حملات سایبری، چشم انداز تکنولوژی بلاک چین و استفاده از ارز های رمزپایه در آینده منتشر کرد. تحقیقات کسپرسکی بیانگر آن است که حملات سایبری به موسسات ارائه دهنده خدمات مالی در سال 2018 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بررسی های انجام شده توسط این شرکت نشان می دهد که در سال جاری، حملات بدافزار ها به موسسات ارائه دهنده خدمات مالی در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا با 17 درصد رشد همراه بوده است.

ﻓﺎﺑﯿﻮ اﺳﻮﻟﯿﻨﯽ (Fabio Assolini)، یکی از محققان ارشد امنیت در کسپرسکی بیان می کند:
" مناطق خاورمیانه، ترکیه و آفریقا در حال تبدیل شدن به اهدافی جذاب برای استخراج ارز های رمزنگاری شده توسط مجرمان سایبری می باشند. ما در سال 2018، شش بدافزار جدید که برای دستگاه های خودپرداز طراحی شده بودند را شناسایی کردیم. از سویی دیگر، میزان استخراج غیر قانونی ارز های دیجیتال توسط مجرمان سایبری به طور چشمگیری در حال افزایش است. این رویه از حملات باج افزار (Ransomware) که تهدید اصلی مجرمان سایبری در سال های گذشته بود، سبقت گرفته است. ما معتقدیم که دلیل اصلی افزایش استخراج غیر قانونی ارز های دیجیتال، این است که استخراج ارز رمزپایه نسبت به باج افزار آثار مخرب کمتری دارد و باعث جلب توجه کسی نمی شود."

در ماه مارس سال جاری، مجرمان سایبری سیستم مالی ترکیه را با استفاده از بدافزار مورد حمله قرار دادند. بر اساس گزارشی که توسط مک کافی (McAfee)، شرکت فعال در حوزه امنیت نرم افزار های کامپیوتری، منتشر شده است، حمله هکر ها با استفاده از بدافزار Bankshot که ابزاری برای دسترسی از راه دور به سیستم مورد نظر می باشد، صورت گرفته بود. همچنین طبق گزارش ماه اکتبر مرکز اطلاع رسانی ریسک بانکداری آفریقای جنوبی (Sabric)، در هشت ماه اول سال سال 2018، حملات به بانکداری دیجیتال در این کشور 64 درصد رشد داشته است و منجر به سرقت 250 میلیون رند (Rand) که ارزشی معادل 17.5 میلیون دلار دارد، شده است. از طرف دیگر، بر اساس گزارش امنیت سایبری سالانه سیسکو (Cisco)، 94 درصد از شرکت های خاورمیانه و آفریقا، گزارش داده اند که در 12 ماه گذشته قربانی حملات سایبری شده اند و 48 درصد این حملات منجر به سرقت 500 هزار دلار شده است.

مقایسه این آمار ها با میانگین جهانی نشان می دهد که رشد جرائم سایبری مرتبط با ارز های رمزنگاری شده در مناطق خاورمیانه، ترکیه و آفریقا سرعت بیشتری دارد و در حال گسترده تر شدن می باشد. ولی کارشناسان کسپرسکی معتقدند که حملات بدافزار های استخراج ارز دیجیتال محکوم به شکست است؛ زیرا شرکت ها آموخته اند که چگونه بدافزار های استخراج را در سیستم های کارمندان خود شناسایی و خود را در برابر این حملات ایمن کنند. البته علاوه بر هوشیاری سازمان ها، آگاهی کاربران نیز امری لازم است تا بتوان روند صعودی حملات استخراج ارز دیجیتال را در سال جدید کاهش داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر