۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۳۰۷۸
فرمانده مرزبانی ‌ایران گفت: در حال حاضر آرامش کامل در تمامی مرزهای کشور برقرار بوده و مرزهای ‌ایران با همسایگانش برخلاف برخی کشورها که دیوارکشی و انسداد مرزی می‌کنند، مرزهای صلح و دوستی و تفاهم است.

به گزارش پایداری ملی، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بیله‌سوار اظهار داشت: در حال حاضر آرامش کامل در تمامی مرزهای کشور برقرار بوده و مرزهای جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش برخلاف برخی کشورها که دیوارکشی و انسداد مرزی می‌کنند، مرزهای صلح و دوستی و تفاهم است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه تقابل و خصومتی در مرزهای کشور با همسایگان وجود ندارد، افزود: به ویژه در مرز ایران با جمهوری آذربایجان آرامش و امنیت کامل برقرار بوده و جزو مرزهای دوستی و همدلی به شمار می‌رود و هیچ گونه نیازی به انسداد مرزی نیست.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در حال حاضر تعامل و هماهنگی که بین ایران و آذربایجان در تمامی سطوح وجود دارد مثال‌زدنی و مناسب بوده و تلاش و جدیت بر این است تا مرزنشینان دو کشور برای تعمیق هر چه بیشتر روابط از فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کنند.

رضایی تعمیق هر چه بیشتر روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان را از مهمترین برنامه‌ها و اهداف برشمرد و بیان کرد: در همین راستا براساس تصمیمات اتخاذ شده بین دو کشور که در سفر به باکو توافق شد، جشن تحویل سال 98 به صورت مشترک در نقطه صفر مرزی با حضور مسئولان و عشایر منطقه برگزار خواهد شد.

وی هماهنگی هر چه بیشتر و تعیین نقطه برگزاری این جشن مشترک را از اهداف برگزاری نشست فرماندهان مرزبانی دو کشور دانست و گفت: هماهنگی برای روابطی که زمینه‌ساز تعمیق روابط دوستانه بین مردم ایران و آذربایجان می‌شود از دیگر اهداف برگزاری این نشست به شمار می‌رود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این دیدارها براساس برنامه‌ریزی‌ها و به صورت هدفمند برگزار می‌شود و تاکنون نیز شاهد نتایج مثبت و مناسب برگزاری این نشست‌ها بوده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر