۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۲۸۰۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی خبر داد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: سند راهبردی پدافند زیستی استان مرکزی با هدف بومی سازی پدافند زیستی در دست تهیه و تدوین است.
به گزارش پایداری ملی، مسعود فراهانی روز سه‌شنبه در اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سند راهبردی بومی‌سازی پدافند زیستی استان مرکزی در دست تهیه و تدوین است و می‌طلبد همه اعضا، پژوهشگران و نخبگان استان مرکزی در تدوین این سند ما را کمک کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی افزود: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلی ابلاغی نظام اسلامی و اسناد بالادستی پدافند غیرعامل و حمایت و پشتیبانی استاندار مرکزی، گام‌های موثر در استحکام‌ بخشی این حوزه در استان برداشته شده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: در همین راستا تمامی رویکردهای پدافند زیستی شامل قرارگاه زیستی، شیمیایی، سایبری، مردم محور، کالبدی و... فعال و همچنین کارگروه ۱۱ گانه زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز با برگزاری جلسات، دستور العمل ها و اهداف پیگیری می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی ادامه داد: انتظار داریم کارگروه ها با برنامه ها و دستورالعمل هایی که برایشان پیش بینی شده بتوانند به اهداف تعریف شده برسند. همچنین با هدف فرهنگ‌سازی و تبیین درست پدافند غیرعامل در بین مردم و جامعه، آموزش های لازم و موثر به صورت عمومی و تخصصی برگزار شده و این روند ادامه دارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: نوع نگاه ما در آموزش ها بر این مبنا قرار دارد که هم از مجموعه تخصصی از آموزش ها بهره مند شویم و هم عامه مردم در استان از این موقعیت استفاده کنند، البته در این زمینه نیز از طریق رسانه ها تبلیغات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی بیان داشت: شورای پدافند غیرعامل در ۱۲ شهرستان استان فعال است که در شش شهرستان جلسات هم برگزار گردیده و در ۳۳ شهر استان کمیته پدافند غیرعامل شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: با هدف آمادگی از طریق رزمایش، تاکنون هفت رزمایش در زمینه های مباحث پدافند زیستی در استان مرکزی برگزار شده، که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی بیان داشت: موضوع مرزداری زیستی در استان خیلی مهم است. با توجه به اینکه محورهای استان مرکزی جایگاه ترانزیت دارد و ورود اتباع خارجی را داریم و بخش تالاب میقان که شرایط خاص زیستگاهی پرندگان را دارد، تلاش شده در بحث مرزداری زیستی استان هم  اقداماتی انجام شود؛ لذا لازم است، راهبردها و عملیات ویژه ای در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر