۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۲۷۸۱
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به خطرات استفاده از ذرت دام برای انسان گفت: به طور کلی انواع چیپس و پفک غذایی ناسالم به شمار رفته و این موضوع به ویژه در کودکان سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.
به گزارش پایداری ملی،دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به خطرات استفاده از ذرت دام برای انسان گفت: به طور کلی انواع چیپس و پفک غذایی ناسالم به شمار رفته و این موضوع به ویژه در کودکان سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در ارتباط با استفاده از ذرت دام در تهیه چیپس و پفک و تخلفات انجام گرفته در این زمینه که می‌تواند سلامت افراد را تهدید کند، گفت: ذرت دامی استاندارد‌های لازم برای سلامت دام را داشته و نباید برای انسان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه دقت در ارتباط با خوراک انسانی و استاندارد‌های لازم بسیار باید بالاتر از خوراک دام باشد، گفت: بی‌توجهی به این مسئله سبب آسیب به جسم انسان می‌شود چرا که دام مقاومت بیشتری در مقابل آلودگی‌های مختلف دارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بسیاری از آلودگی‌های محیطی اعم از ظاهری و غیرظاهری، ساده و غیر ساده ممکن است سبب آسیب به دام نشود، ولی در انسان سیستم ایمنی را درگیر می‌سازد و به راحتی می‌تواند سبب ایجاد اختلال در بدن فرد شود.

صفوی گفت: این مسئله می‌تواند بیماری‌های دستگاه ایمنی و گوارشی را برای انسان به همراه داشته باشد و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل سابق دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مصرف چیپس و پفک به دلیل اینکه در تهیه آن از نمک و روغن زیاد استفاده می‌شود و این مواد با درجه حرارت بسیار بالا تولید می‌شوند، زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و پرفشاری خون است و اساساً چیپس و پفک ماده غذایی ناسالم به شمار می‌روند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف چیپس و پفک در کودکان بسیار آسیب‌زا بوده، ذائقه آن‌ها را شور کرده و کودکان با مصرف چیپس و پفک عادت به استفاده از غذا‌های شور می‌کنند و این موضوع در آینده آن‌ها را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله پرفشاری خون قرار می‌دهند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر