۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۲۷۳۲
سردار جلالی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ۹ دی یوم الله است ، در این روز خدا توجه ویژه به قلوب مردم ایران کرد و مردم توانستند بایک بصیرت عاشورایی توطئه دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در محل سالن شهید تهرانی مقدم این سازمان طی سخنانی اظهار داشت: روز ۹ دی به تعبیر مقام معظم رهبری یوم الله است در این روز خدا توجه ویژه ای به قلوب ملت ایران کرد و مردم ایران توانستند با یک بصیرت عاشورایی توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی افزود: در سال ۸۸ ایده ها و حیله های استکبار جهانی در یک قالب پیچیده و فشرده علیه ملت ایران به کار گرفته شده بود و برای بسیاری تشخیص حق از باطل کار دشواری بود،شناخت ابعاد فتنه سال ۸۸ برای همگان و البته امروز جامعه بسیار ضروری است زیرا به ما کمک می کند تا امروز بتوانیم به خوبی حیله های دشمنان را تشخیص دهیم.

مردم در ۹ دی با بصیرت عاشورایی توطئه دشمنان را خنثی کردند + تصاویر

" ابعاد فتنه ۸۸ نیازمند بررسی بیشتر است "

سردار جلالی با اشاره به ابعاد مختلف مسائل بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ گفت: برخی فتنه ۸۸ را به مسائل داخلی و اختلاف بین دو جریان سیاسی ارتباط می دهند و عده‌ای دیگر این فتنه را نتیجه توطئه دشمنان خارجی می داند، اما ما باید بدانیم که این فتنه ابعاد مختلفی داشته و نیازمند بررسی بیشتر است.

وی ادامه داد: وقتی به شرایط سیاسی کشور نگاه می کنیم، مشاهده می شود که کشور ما دارای حکومت مردمی و انتخابات آزاد است ، انتخابات در ایران حقیقی ترین انتخابات جهان است و جریان‌های سیاسی با جلب نظر مردم می تواند قدرت و اختیارات را در دست بگیرند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت :چون انتخابات در ایران حقیقی است ، دشمنان با آن بسیار مخالف هستند و برای آسیب رساندن به آن برنامه ریزی های متعددی کرده اند. همزمان با هر انتخابات در ایران تشکل های ضد انتخاباتی در کشورهای مخالف ایران تشکیل می شود تا بتواند با ایجاد جریان سیاسی در آینده سیاسی کشور تاثیر بگذارند.

" توسعه فناوری و گسترش فضای مجازی ابزاری در دست قدرت های جهانی است "

وی افزود: یکی از دلایلی که مردم در اتفاقات فتنه های اخیر بزودی از دشمنان با خبر شدن شیوه جدید رهبران آمریکا در مخالفت آشکار و دشمنی به صورت علنی با ملت ایران بود. اما این شرایط در سال ۸۸ وجود نداشت و فضا بسیار غبار آلود بود.

دکترجلالی با اشاره به تغییر و توسعه تکنولوژی و تاثیر آن در فضای جامعه اظهار داشت: توسعه فناوری و گسترش فضای مجازی امروزه به عنوان ابزاری در دست قدرت های جهانی قرار گرفت و آن ها می‌توانند با استفاده از رسانه و شبکه های اجتماعی بر افکار عمومی تاثیر بگذارند و به این وسیله اهداف و خواسته‌های خود را دنبال کند. توسعه شبکه های اجتماعی و رسانه ها به حدی که فضا را بسیار غبارآلود کرده و مردم به راحتی نمی توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

مردم در ۹ دی با بصیرت عاشورایی توطئه دشمنان را خنثی کردند + تصاویر

" در حوادث سال گذشته از آن سوی مرزها اعتراضات مدیریت می‌شد "

وی در ادامه به حوادث دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوادث سال گذشته به خوبی می توان دید که دشمنان با استفاده از اطلاعات و داده های شبکه های اجتماعی چگونه مردم را برای اعتراض به خیابان ها کشاند که در نهایت این اعتراضات به خشونت درگیری و آشوب کشیده شد، خوب بررسی کنیم می‌بینیم که ابری بسیاری از این شبکه های اجتماعی که مردم را برای اعتراض به خیابان‌ها دعوت می‌کردند در ایران وجود نداشته است و از آن سوی مرزها اعتراضات را مدیریت می‌کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ناآرامی‌های بازار ارز و سکه در ماه‌های ابتدایی سال جاری گفت: وقتی التهابات بازار ارز و سکه را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که یکی از مهمترین دلایل هجوم مردم برای خرید سکه و ارز به‌دلیل تبلیغاتی بود که در شبکه های اجتماعی صورت گرفت، این عملیات روانی می‌تواند تاثیر نرمی را بر افکار عمومی و عملکرد مردم بگذارد.

حوزه شبکه های اجتماعی امری ضروری و حیاتی است"

دکتر جلالی حوزه شبکه های اجتماعی را یک امری ضروری و حیاتی دانست و گفت : ما باید به خوبی بتواند افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی را مدیریت داشته باشیم، در غیر این صورت دشمنان با تسلط بر شبکه های اجتماعی و با استفاده از افکار عمومی می تواند جامعه را به سمت اهداف خودشان حرکت دهند،همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شبیه بمب شیمیای اثر می گذارد.

وی با اشاره به دوره پیش انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: در انتخابات گذشته مجلس و مجلس خبرگان دیدیم که شبکه‌های اجتماعی چگونه تاثیر بر انتخابات داشتند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور داشتن سواد رسانه‌ای را برای مردم و مسئولان امری ضروری دانست و گفت: در شرایط اقتصادی امروز و در جنگ اقتصادی، ما به خوبی می بینیم که دشمنان با ایجاد کمبود کاذب در بازار موجب هجمه مردم برای خرید کالا می شوند، در حوزه امنیت و سیاست نیز به همین شکل است دشمنان تلاش می کنند با استفاده از شبکه های اجتماعی نظرات خود را به مردم تحمیل کنند.

مردم در ۹ دی با بصیرت عاشورایی توطئه دشمنان را خنثی کردند + تصاویر

" تهدیدات اجتماعی بر پایه افکار عمومی است "

وی افزود: کنترل شبکه های اجتماعی و تلاش برای کاهش و تاثیر آن در انتخابات و مسائل مهم جامعه در اروپا و آمریکا نیز به شدت دنبال می‌شود پس چرا ما در داخل کشور مان نباید به این سمت برویم؟

سردار جلالی با بیان این که تهدیدات اجتماعی امروز بر پایه افکار عمومی است افزود: باید افکار عمومی به سمت اهداف انقلاب هدایت شود تا از تهدیدات اجتماعی توسط دشمنان جلوگیری کنیم. افکار عمومی برای حفظ امنیت اجتماعی جامعه امری ضروری است به همین دلیل باید مردم و مسئولان تا حدودی روش استفاده از شبکه های اجتماعی را بیاموزند.

وی ادامه داد: در کشور ما هر فتنه قرار باشد رخ دهد بر بستر شبکه های اجتماعی و با استفاده از افکار عمومی است. اشراف بیگانگان بر شبکه های اجتماعی و افکار عمومی غیر قابل قبول است. شبکه های اجتماعی خوب و لازم است اما ما شبکه اجتماعی بومی و ملی و ایرانی نیاز داریم تا کسی نتواند ما را کنترل و از اطلاعات موجود مردم سوء استفاده کند.

سردار جلالی با اشاره به بعضی ابراز نظرها در خصوص اینترنت ملی گفت: بما می گویند نمی توانیم اینترنت ملی داشته باشیم! به آنها می گوییم چگونه است که ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی موشک‌های دوربرد را بسازیم اما نمی توانیم اینترنت ملی داشته باشیم؟

" ارتقا سواد رسانه ای و سواد سایبری یک ضرورت است"

وی ادامه داد: همه مردم و مسئولان باید فضای سایبر را بشناسند و بخوبی بدانند که چه تهدیداتی در این شبکه های اجتماعی و فضای سایبر می توانند متوجه جامعه ما باشد ، در فضای سایبر دوست از دشمن قابل تشخیص نیست در شبکه‌های اجتماعی حق و باطل در هم آمیخته شده است برای تشخیص حق و باطل و درست و نادرست باید سواد رسانه ای داشت و به راحتی مسائل مطرح شده در این فضا را قبول کنیم تا بتوانیم به خوبی فتنه را تشخیص دهیم.

سردار جلالی در ادامه تصریح کرد فضای سایبر و رشد تکنولوژی فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری را مقابل روی ما قرار داده است که ما وظیفه داریم با افزایش علم و آگاهی و ایجاد بستر مناسب از فرصت‌های ایران استفاده کنید.

وی نگاه مقام معظم رهبری را شاخص عملکرد مردم و مسئولان در جامعه دانست و گفت همه ما باید به خوبی فرامین مقام معظم رهبری را گوش دهید و اصولی که ایشان می فرمایند را به خوبی اجرا کنیم تا بتوانیم به خوبی مسائل و مشکلات به وجود آمده را پشت سر بگذاریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر