۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۵۴
در نشست مدیرکل پدافند غیر عامل و رئیس جهاد دانشگاهی مازندران مطرح شد
حسین منفردی دانشگاه ها و ماکز علمی مورد تاسیس پژوهشکده علمی در حوزه پدافند غیر عامل با ظرفیت بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، مدیرکل پدافند غیر عامل با اشاره به قابلیت های جهاد دانشگاهی، بهره گیری از ظرفیت این نهاد در پیاده سازی پدافند غیر عامل در ارکان استان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی استان در دستور کار قرار دارد.

حسین منفردی گفت: مباحث مربوط به آموزش های مدیران و آموزش های عمومی در کارگروه آموزش عالی و علمی پژوهشی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی تاسیس پژوهشکده علمی در حوزه پدافند غیر عامل با هم افزائی ظرفیت های دانشگاه ها و مراکز علمی استان را ممکن دانست و بیان کرد: کارهای ستادی این پژوهشکده بر عهده اداره کل پدافند غیر عامل و سایر موارد و اقدامات پژوهشی بر عهده مراکز علمی استان است.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران، تهدیدات زیستی استان مازندران را بیشتر از سایر استانهای کشور دانست و بر شناسائی این تهدیدات با انجام کار علمی پژوهشی تاکید کرد .

وی تصریح کرد ایجاد کارگروه های تخصصی دستور کار پدافند غیر عامل است و در این خصوص تعدادی از کارگروه ها راه اندازی شده و مابقی در شرف اقدام است.

* مدیریت دانش و کاربست آن از منظر پدافند غیرعامل

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی جهت همکاری های آموزشی، علمی پژوهشی و فرهنگی، جهاد دانشگاهی را دارای ظرفیت و تجربه قابل توجه در حوزه آموزش برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد آموزش مدیران و اجرای دوره های آموزش عمومی شهروندان را عهده دار شود.

واحد عبدالهیان با بیان اینکه مرکز ذخایر زیستی ایران زیر مجموعه جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت مرکز ذخایر زیستی، نسبت به شناسائی تهدیدات در این حوزه و اقدام عملیاتی مبادرت نماید.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش نیز محل آسیب است، گفت: عدم ثبت دانش ضمنی سبب هدررفت سرمایه عظیم تجربه های علمی و اجرائی شده است که با هزینه فراوان حاصل شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت دانش و کاربست آن از منظر پدافند غیر عامل، بیان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به نقشی که در اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران دارد آمادگی همکاری و همراهی در جهت رفع این تهدید را دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر