۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۲۶۴۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان:
جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم استان سمنان به ریاست دکتر سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و اعضای این کمیسیون در محل سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم استان سمنان به ریاست دکتر سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و  اعضای این کمیسیون در محل سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه با اشاره به تهدیدات مختلف بیوتروریسمی در جامعه یادآور شد: امروز وظیفه همه دستگاههای اجرایی شناسایی،ارزیابی،اقدام به موقع، هماهنگی و تعامل بیشتر در تشخیص عوامل آسیب رسان به محیط زیست است که باید در این زمینه آماده بود. وی افزود شناسایی راهکارهای مقابله با تحرکات و اقدامات بیوتروریستی در استان پیگیری شود.

ناجی با اشاره به فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل و لزوم تعامل دو سویه این بخش با سایر دستگاه‌های مرتبط خاطرنشان کرد: باید با حساسیت به موضوعات مختلف که با هدف غافلگیری دشمنان از قبیل آسیب به محیط زیست انجام میشود، مراقب و دقت بیشتری کرد که آگاهی و عدم ایجاد پریشانی و اضطراب در جامعه لازمه آن است.

وی با تاکید بر موضوع شناسایی و پیشگیری خطرات احتمالی دشمنان در حوزه های مرتبط با محیط زیست تصریح کرد: انجام این اقدامات پیشگیرانه نباید منجر به برهم زدن نظم و امنیت کشور و جامعه شود و زندگی مردم را به طور مستقیم هدف قرار دهد،بلکه باید مراقب بود بی جهت روان جامعه با این اقدامات مقابله ای پریشان و تهدید نشود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان: مهم‌ترین اهداف پدافند زیستی را آمادگی دستگاه های مرتبط جهت شناسایی، اعلام به موقع و ارائه راهکارهای مقابله با انواع تهدیدات بیوتروریستی عنوان کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی استان سمنان مهمترین اهداف پدافند زیستی را آمادگی دستگاه های ذیربط جهت شناسایی، اعلام به موقع و ارائه راهکارهای مقابله با انواع تهدیدات بیوتروریستی عنوان کرد و افزود : رصد، شناسایی و پایش آخرین تهدیدات بیوتروریستی در حوزه‌های سلامت، درمان،  محیط زیست ، منابع طبیعی،  غذا ، دارو ،حوزه کشاورزی ، دام و طیور واردات و منابع آبی از جمله محورهای مورد بحث در کمیسیون در سطح استان سمنان است

ایرج کارخایی آمادگی دستگاه‌های مرتبط و ذیربط در برخورد با انواع تهدیدات دشمن و ارزیابی توان تهدید و ارزیابی ظرفیت موجود در استان برای مقابله با آن از جمله وظایف اصلی کمیسیون مقابله با اقدامات بیوتروریستی است.

وی گفت تهدیدات بیولوژیکی و بیو تروریسم از جمله تهدیدات مهم، بحران آفرین و بحث برانگیز است که با توجه به سابقه تاریخی آن خطرات و عوامل عفونی و سمی برای جامعه بشری باید به دقت مورد پایش، بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در ادامه افزود: سالانه شاهد شیوع انواع بیماری‌های عفونی جدید،  نوین، پیچیده و موسوم به نوپدیده در جهان هستیم که قبلا این تهدیدات آشکار و هویدا بود ولی امروزه خطرناک و نامحسوس است که در این رابطه دشمنان هم همواره با این گونه تهدیدات به دنبال رسیدن به اهداف و مقاصد شان خصوصاً ارعاب افکار عمومی و ایجاد بحران در جامعه هستند که در این زمینه نیاز است دستگاه‌های اجرایی به دقت اصول و دستورالعمل های مقابله با تهدیدات بیوتروریستی را رعایت و اجرایی نمایند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر