۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۲۶۲۲
اکنون باید شرح مسئولیت‌های دستگاه‌ها در راستای برنامه‌ها و برش‌های استانی فرماندهی اقتصاد مقاومتی احصا و میزان تحقق آنها اعلام شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون‌نگر است، اظهار داشت: با توجه به اهداف این ستاد باید تدابیر لازم در جهت مقابله با شرایط خاص و چالش‌های احتمالی اندیشیده شود.

وی با اشاره به بازدید از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان ادامه داد: در گذشته، گیاهان دارویی ایران به کشورهای دیگر در قالب مواد خام اولیه صادر می‌شد و محصول استانداردسازی شده با عنوان گیاهان دارویی با قیمت‌های به مراتب بالاتر وارد کشور می‌شد.

شهبازی گفت: اکنون با توجه به اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری البرز، تمامی این امور در داخل کشور انجام و جوانان این مرز و بوم مواد اولیه را تبدیل به محصولی صادرات محور کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از مواد اولیه داخلی و اقدام در جهت‌گیری به سمت خودکفایی در کمبودها و تامین نیازهای داخلی در شرایط خاص احتمالی است.

استاندار البرز گفت: باید در چنین جلساتی اقناع شویم که واحدهای بزرگ مستقر در استان ارزش افزوده خود را چگونه صرف می‌کنند و آیا این امر برای البرز مفید واقع شده است.

وی افزود: ضرورت دارد بررسی شود که ذخایر استان در تامین نیازهای مردم و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی چه میزان است و در راستای تقویت این امر برنامه‌ریزی شود.

 شهبازی عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت در استان موظف به طراحی و سیاستگزاری هستیم از این رو گزارش اجمالی از برنامه‌ها مورد قبول نیست بلکه باید ریشه‌ای برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه چنین جلساتی باید خروجی قابل قبولی داشته باشد، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی، مسئولیتی خارج از وظایف عادی دستگاه‌ها تعریف کرده که باید گزارش قانع کننده‌ای در راستای برش‌های استانی اهداف این ستاد ارائه دهند.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت ارائه آمار دقیق از اقدامات صورت گرفته و وضعیت طرح‌ها و پروژه‌ها، افزود: طبق آمارهای به روز و ارائه گردش کار دقیق، می‌توان سنجیده تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه باید بر اساس واقعیت‌ها، با مدیریت مشارکتی و بحث و تبادل نظر با صاحبان اندیشه به اقناع برسیم و اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون در کشور دغدغه‌هایی وجود دارد ولی از این برهه حساس نیز با اتحاد و انسجام عبور می‌کنیم.

وی افزود: اکنون باید شرح مسئولیت‌های دستگاه‌ها در راستای برنامه‌ها و برش‌های استانی فرماندهی اقتصاد مقاومتی احصا و میزان تحقق آنها اعلام شود.

استاندار البرز بر لزوم اطلاع رسانی شفاف از عملکرد نظام در استان تاکید کرد و گفت: از مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود با احترام به مردم در جهت تنویر افکار عمومی با رسانه‌ها تعامل داشته باشند.

وی افزود: دولت اقدامات بسیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشته که دستگاه‌ها باید گزارشی از تلاش‌های صورت گرفته در این راستا ارائه دهند تا مردم از توفیق ها یا دلایل عدم توفیق احتمالی آگاه شوند.

 شهبازی با بیان اینکه تیم‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره در استان قوی عمل می‌کنند، ادامه داد: برخی آمارها و اطلاعات موجود در فضای مجازی با واقعیت‌ها مغایر است که بخش زیادی از این امر را ناشی از ضعف در اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها می‌دانم.

وی گفت: اگر در استان‌ها بر اساس اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اقدام شود به طور قطع شاخص‌های اقتصادی کشور ارتقا می‌یابد و از این برهه نیز عبور می‌کنیم.

استاندار البرز افزود: با توجه به اینکه در هزاره سوم بار بزرگی از اشتغال و تولید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است از این رو مدیریت این بخش باید با اشراف به برنامه‌های تعریف شده در این راستا حرکت کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر